Noha a Forma-1 történetének két legsikeresebb csapata a Ferrari és a McLaren, a nagynevű istállók az elmúlt években nem tudtak újabb világbajnoki sikert elkönyvelni. A Ferrari 2007-ben, a McLaren pedig 2008-ban tudott utoljára bajnoki címet nyerni, az azóta eltelt években a Brawn GP és – zsinórban négyszer – a Red Bull aratta le a babérokat. Az első futamok alapján úgy tűnik, az F1 legrégebbi csapatait idén is elkerüli a siker: eddig mindkét istálló csak egy futamon tudott felérni a dobogóra, miközben a gyári csapatként 2010-ben visszatérő Mercedes megállíthatatlanul robog a bajnoki győzelem felé.
A négyszeres világbajnok Alain Prost szerint nem véletlen, hogy az elmúlt években az újonnan alakult csapatok voltak sikeresebbek, hiszen ők jól felépített stratégiával vágtak neki az F1-es projektjüknek, és minden szezon előtt egyértelmű célokat fogalmaztak meg. „Noha a Red Bull nyilvánvalóan a marketing céljából jelent meg a Forma-1-ben, volt egy jól működő stratégiájuk és tervük” – idézi az Autosport a franciát, aki jelenleg a Renault tanácsadójaként dolgozik.
„A Mercedes esetében is látható, hogy az elmúlt két-három évben volt egy tervük, és pontosan tudták, hogy ebben a szezonban lesznek sikeresek” – magyarázta Prost. „Mindig mondtam a Renault-nak, hogy idén nagyon nehéz lesz legyőznünk őket. Előre tudtuk ezt, hiszen megértettük, hogyan építették fel a stratégiájukat.”
Prost szerint a Ferrarinál és a McLarennél hiányoznak az újabb istállókéhoz hasonló, világos célkitűzések az idény elején. „Úgy tűnik, ők mindig csak azt folytatják, amit korábban elkezdtek” – mondta az 1993 végén visszavonult francia, aki a McLarennél és a Ferrarinál is versenyzett. „Soha nem állnak le, ezért nincsenek új kezdetek, új tervek sem. Mindig ugyanaz a hozzáállásuk, pedig néha szükség van egy kis változásra.”
Prost úgy véli, a két istállót a legutóbbi sikerkorszakaik óta történt személyi változások is megviselték. „A Ferrarinál mindenki Michael (Schumacherről) beszélt, de igazából négy-öt ember közös munkájának köszönhették a sikereket. Amikor ők elmentek, nehéz volt újra felépíteni a csapatot” – vélekedett. „A McLarennel ugyanez történt, amikor Adrian (Newey) elhagyta őket.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!