Alain Prost nemrég azt tanácsolta két korábbi csapatának, a Ferrarinak és a McLarennek, hogy változtassanak a versenyzéshez való hozzáállásukon, mivel szerinte az elavult szemléletmódjuk az oka, hogy az elmúlt években alulmaradtak a bajnoki címért folytatott küzdelmekben. Elsősorban a konkrét célkitűzéseket és a rugalmasságot hiányolja tőlük.
Valószínűleg nem a négyszeres bajnok versenyző szavainak hatására, de már mindkét nagy múltú csapatnál felismerték, hogy változtatásokra van szükség. A Ferrarit április óta Marco Mattiacci irányítja, aki a maranellóiaknak hosszú évek óta dolgozó Stefano Domenicalit váltotta a csapatfőnöki poszton.
Mattiacci, aki előzőleg a márka észak-amerikai részlegének vezérigazgatója volt, áttekintette a csapatnál zajló munkafolyamatokat, és ezek alapján úgy találta, hogy többek között a döntések gyorsaságán kell javítaniuk. Szerinte a Mercedesszel és a Red Bull-lal ellentétben náluk hiába található egy helyen az autó- és a motorgyártó egység, ez önmagában nem feltétlenül teszi gördülékennyé a munkát.
"Nem csupán magáról a döntéshozás folyamatáról van szó, hanem arról is, ahogy az emberek együtt dolgoznak" - magyarázta az Autosportnak. "Ha két részleg más helyen van, attól még nem feltétlenül dolgoznak lassabban, mint nálunk, ahol egy tető alatt vannak."
"Igyekszünk fejlődni. Muszáj rugalmasabbnak, egységesebbnek lennünk" - közölte. "Még sok tennivaló van, de egyértelműen a helyes irányba tartunk. Sokat beszélgetünk a kollégáimmal, és szerintem mindannyian megértjük, hogy fejlődnünk kell."
A McLaren kilépett az elefántcsonttoronyból
A McLarennél már szintén nem ugyanaz a csapatfőnök, aki az előző években vezette az istállót: Martin Whitmarsh helyére Eric Boullier-t szerződtették a Lotustól. A francia szakember kijelentette, hogy a wokingiak korábbi szemlélete nem volt működőképes.
"Változtattunk a stratégián: mindent átvilágítottunk, beleértve az új autók készítésének és az új ötletek alkalmazásának folyamatát is. Mostantól minden más lesz, mivel nem engedhetjük meg magunknak, hogy úgy folytassuk, ahogy eddig csináltuk" - mondta. "Kicsit változott a szemléletmód. Jelentős változtatások történtek az aerodinamikai részlegen, és úgy vélem, már új stratégiát és vezetési módot alakítottunk ki, hogy eljussunk oda, ahová akarunk."
"A McLaren sokáig ugyanúgy működött, talán túl sokáig is. Most egy kis frissítésre van szükség. Ron (Dennis) szavaival élve: mérnökök csapata lettünk versenyistálló helyett. Kevésbé vagyunk rugalmasak, és alighanem kevésbé figyelünk arra is, hogy mi folyik odakint. Pedig ez egy kompetitív sportág, folyamatosan nyomon kell követni a többiek tevékenységét."
"Amennyiben valaki jobb nálunk, rá kell jönnünk, hogy miért jobb, nem pedig lógó orral bízni abban, hogy egy napon majd jobbak leszünk."
Boullier szerint azért is szükség volt a szemléletváltásra, mert a McLaren az utóbbi időben egyre kevésbé használhatta ki az erőforrásait annak érdekében, hogy egy gyenge szezonkezdet után erősebbé tegye autóját.
"A McLaren mindig elég nagy volt ahhoz, hogy felkapaszkodjon, és továbbra is képes erre. A különbség csupán annyi, hogy a világ megváltozott. Többé nincs (tetszőleges számú) teszt, mind szigorúbban korlátozzák a szélcsatorna használatát, s mindenütt egyre több a megszorítás" - nyilatkozta. "Csökkent a kapacitásunk a felzárkózásra. Nem a csapat képessége, hanem a lehetőségek hiánya miatt. Lehet, hogy erről megfeledkeztünk, vagy nem reagáltunk rá megfelelően."
A két alakulat az idén viszont még szinte biztos nem fog visszatérni a nyerő útra, ugyanis a bajnokságot egyértelműen a Mercedes uralja, és a Ferrarit, illetve a McLarent a Red Bull is megelőzi az erősorrendben.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!