A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt egyetért azokkal, akik szerint drasztikusabb szabálymódosításokra lenne szükség a hatékonyabb költségcsökkentés érdekében. A csapatok a héten elfogadtak néhány javaslatot – csökkentik például a tesztnapok számát és a szélcsatornában zajló munka idejét -, de a Saubert irányító Monisha Kaltenborn szerint ez lényegében nem változtat majd a pénzügyi gondokkal küszködő istállók helyzetén.
Todt elismeri, hogy hatásosabb módszerekre lenne szükség, az összes istálló egyetértése nélkül azonban nagyon nehéz új szabályokat bevezetni. „Néhány csapat folyamatosan ellenáll a változásoknak” – nyilatkozta a francia a Salzburger Nachrichtennek. Elmondta, ő olyan elképzeléseket vázolt fel, amelyek minden csapatnak kedveztek volna, de a javaslatai ellenállásba ütköztek. Todt bevallotta, hogy számottevő költségcsökkentést elérni nehezebb, mint ahogy azt az elnöksége elején gondolta.
„Tisztában vagyok vele, hogy teljes egyetértést soha nem fogunk elérni” –mondta. „Ezért a legjobb kompromisszum megtalálására törekszem”
A következő idényre azonban még nem várhatóak jelentős változások, ami Todt szerint több kisebb csapatot is a csőd szélére sodorhat. „Lehet, hogy néhány istálló nem fog fennmaradni” – ismerte el.„Már gyakran láttunk hasonlót.”
Todt ennek ellenére van győződve arról, hogy a Forma-1 jelenleg stabilabb, mint az elmúlt években, amit az új csapatok esetleges érkezése is alátámaszthat. Gene Haas amerikai istállója a jelek szerint biztosan debütál majd 2016-ban, a Colin Kolles vezette Forza Rossa pedig még az FIA döntésére vár. Ha minden feltételnek megfelelnek, valószínűleg ők is megkapják a nevezési jogot, hiszen Todt szerint az FIA mindenképpen szeretne új csapatokat látni az F1-ben.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!