Megosztja a véleményeket az a 2015-ben életbe lépő szabálymódosítás, melynek értelmében a Safety Car-fázisok után állórajttal fogják újraindítani a futamokat. Abban szinte mindenki egyetért, hogy az új előírás izgalmasabbá teheti a versenyeket, viszont több hátulütője is lehet: sokan igazságtalannak tartják, hogy a versenyzők nem csak a Safety Car beküldéséig kiautózott előnyöket veszítik el, hanem az új rajtnál további pozíciókat is bukhatnak, mások pedig veszélyesnek tartják az új szabályt.
A napokban több versenyző és a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery is felemelte a szavát a futam közbeni állórajtok ellen, Charlie Whiting szerint azonban alaptalan az aggodalmuk. „A versenyzők két tényező miatt aggódnak” – magyarázta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója. „Az egyik a sportszerűség, hiszen egyesek szerint az élen álló pilóta nagyobb eséllyel veszíti el a pozícióját egy állórajt során, mint egy repülőrajtnál. Én viszont nem vagyok benne biztos, hogy ez így van.”
Az aggodalomra továbbá a megnövekedett kockázat ad okot: a rajt egyébként is a verseny egyik legveszélyesebb pontjának számít, és a pilóták szerint még több problémára kerülhet sor, ha a futam közben használt gumikon kell újra elindulniuk. Whiting szerint azonban ez sem elég nyomós érv a szabály elvetése mellett.
„Ne feledjük, hogy az állórajt előtt egy ugyanolyan Safety Car-fázisra kerül majd sor, mint korábban” – mondta. „Ha valaki elhasználódott gumikon köröz, valószínűleg úgyis kiállna a bokszba kerékcserére. Most is így tesznek, ezért semmi okuk nincs rá, hogy az új szabályok mellett ne cselekedjenek hasonlóan. Nagyon kicsi az esélye annak, hogy valaki csúnyán elkopott gumikon folytatja majd a versenyt.”
Whiting elismeri, hogy az állórajt potenciálisan nagyobb veszélyt rejt magában, mint a futam többi része, de szerinte ezt a versenyzők is figyelembe veszik majd. „Egyik pilóta sem szeretné, ha incidensek történnének, ezért nem is fognak balesetet okozni. Én személy szerint nem gondolnám, hogy nőne a kockázat.”