Lewis Hamilton úgy véli, a versenyigazgatóság hibázott, amikor a Német Nagydíj 50. körében nem küldték a pályára a biztonsági autót Adrian Sutil megpördülése miatt. A német – műszaki hibára panaszkodva – az utolsó kanyarban vesztette el az uralmát az autója felett, majd a célegyenes közepén, keresztben állt meg az autója. A Saubert három sportbíró próbálta letolni a pályáról, miközben a dupla sárga zászlós jelzések mellett folyamatosan haladt el mellettük a többi autó.
A Mercedes az esetet látva úgy döntött, a tervezettnél három körrel korábban behívja Hamiltont a bokszba, hiszen a Safety Car bevetése esetén ezzel sokat nyertek volna. A Saubert azonban sikerült a sárga zászlók mellett eltakarítani az útból, Hamiltont pedig hátrányosan érintette, hogy a verseny végén használtabb abroncsokon kellett vezetnie.
„Ha beküldték volna a Safety Cart, akkor kockázatos lett volna a pályán maradnom" – mondta Hamilton a Sky Sportsnak. „Az az igazság, hogy a pályára kellett volna küldeni a biztonsági autót. Hogy fordulhat elő, hogy az út közepén keresztben áll egy autó, és nem hívják be a Safety Cart? Bár szerintem tudják, hogy miért..."
Hamilton nem részletezte, szerinte mi lehet a döntés hátterében, de úgy véli, „normális esetben szükség lett volna a Safety Carra egy ilyen helyzetben." Szerinte a dupla sárga zászlók nem nyújtottak elég biztonságot a pályán dolgozóknak. „Valóban nagyon aggódtam a sportbírók biztonságáért. Abból a kanyarból komoly tempóval hajtunk ki, és a sportbírók ott álltak a pályán, nem messze az elhaladó autóktól. Már nagyon régen láttam ilyen necces helyzetet."
Mások is meglepődtek
Hamilton elmondta, rögtön az 1977-es Dél-Afrikai Nagydíjon történt baleset jutott eszébe, amikor Tom Pryce elütött egy pályán átszaladó sportbírót, és az ütközésben mindketten életüket vesztették. Nem ő volt az egyetlen, aki a Safety Car beküldésére számított Sutil megpördülése után, bár csapattársa inkább megkönnyebbülten vette tudomásul, hogy nem veszik el az addig kiépített előnye. „Eléggé aggódtam, mert azt hittem, be fogják küldeni a Safety Cart" – ismerte el Nico Rosberg. „Szerencsére azonban megoldották a helyzetet."
Fernando Alonso versenyének sem tett volna jót egy Safety Car-fázis, de Hamiltonhoz hasonlóan úgy érzi, hogy az eset túl veszélyes volt. „A biztonsági autó miatt 17 körrel a verseny vége előtt kellett volna kiállnunk az utolsó kerékcserénkre, és ennyit nehéz lett volna teljesíteni a szuperlágy gumikon" – mondta.
„De ha objektív és őszinte akarok lenni, valószínűleg arra számítottunk, hogy egy ilyen esetben szükség van a Safety Carra. Néha egy leszakadt szárnydarab miatt is a pályára küldik, most pedig egy egész autó állt ott" – folytatta. „Meglepődtünk, de valószínűleg úgy érezték, hogy nem veszélyes a helyzet. Végül biztonságosan eltávolították az autót – legalábbis remélem, mert ezt nem láttam."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!