Kimi Räikkönen jól rajtolt, ám fél kör után végzetes hibát követett el, amikor szélesen vette az egyik kanyart, és a pályára visszatérve az autóját megdobta egy bukkanó. A Ferrari irányíthatatlanná vált, a szalagkorlátnak csapódott, majd onnan visszapattanva átcsúszott a pályán. A mögötte haladók közül Kamui Kobajasi a fűre hajtva még éppen el tudta kerülni az ütközést, Felipe Massa azonban nem sokat láthatott a közelgő veszélyből. A brazil az Autosport kérdésére, miszerint Räikkönen lehetett-e volna körültekintőbb a pályára való visszatérésekor, azt válaszolta, hogy „mindenképpen." Ugyanakkor hozzátette, hogy a reakciója érthető volt.
„Kimi lesodródott a pályáról, épp harcolt – talán megelőzött néhány autót a rajtnál –, és nem akarta ezeket a pozíciókat elveszíteni. Szerencsétlen volt, mert megdobta egy bukkanó az autóját, és elvesztette felette az irányítást, de ez csak azért történt, mert nem akart hátrébb csúszni" – mondta. „A szabadedzésen ilyenkor elvesszük a gázt, de a versenyen arra törekszünk, hogy minél hamarabb visszatérjünk a pályára."
Räikkönen a baleset után kötelező kivizsgáláson esett át a pályakórházban. Komolyabb baja nem esett, térd- és bokazúzódással megúszta a hatalmas ütközést. „Örülök, hogy jól van. Azt hallottam, hogy 47 G volt a becsapódás ereje. Ez elképesztő. Az én kanadai balesetemnél 27 G-t mértek" – mondta a brazil. – „A szalagkorlátról egyenesen az én autóm felé sodródott. Fogalmam sem volt, mit tegyek. Jobbra kormányoztam, az autóm keresztbe állt, és nekiütköztem Kiminek."
Annak ellenére, hogy Massa a baleset után még fel tudott sorakozni a rajtrács végére a piros zászlós megszakítás alatt, a féltengely sérülése miatt a versenyt már nem folytathatta. Az eredeti rajtnál ráadásul egy műszaki problémával is szembesült, ezért lassan indult el, és utolsóként fordult az első kanyarba. „Kár volt érte. A kuplungom nem működött. Nagyon lassan haladt a mezőny a felvezető körben, aztán a rajtrácson állva a kuplung túlmelegedett és nem működött megfelelően" – mondta.
A baleset következtében a szalagkorlátot ért károsodás miatt a futamot piros zászlóval felfüggesztették. Az autók másodjára is felsorakoztak a rajtrácsra. „Láttam, hogy piros zászlót lengetnek, ezáltal kaptam egy esélyt az újrakezdésre, de a féltengelyt ért sérülés lehetetlenné tette a folytatást" – kesergett a brazil.
Massa csapattársa, Valtteri Bottas pályafutása legjobb eredményét elérve a második helyre hozta be a Williamst. A brazil szerint ez érzékelteti igazán, mekkora lehetőség csúszott ki a kezük közül a balszerencsés eset miatt. „Az autó szinte szárnyalt ma, mindkettőnknek a dobogón kellett volna végeznünk. Úgy harmadikok lehetnénk a konstruktőri bajnokságban, szóval igazán kár érte."
A csapatok versenyében a Williams jelenleg a 4. helyen áll, hátránya 3 pont a Ferrari mögött.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!