Vágólapra másolva!
A csapatnál a rossz gumistratégiát és a Hungaroring jellegzetességeit okolják a mostanában megszokottnál gyengébb eredményért, ráadásul Bottas a bokszkiállásával is időt vesztett. Bár visszaestek a Ferrari mögé, a Magyar Nagydíj szerintük csak „anomália” volt számukra.

Noha Felipe Massa csak az 5., Valtteri Bottas pedig a 8. helyen ért célba a Magyar Nagydíjon, s ezzel a Williams újra visszaesett a Ferrari mögé a konstruktőri összetettben, a csapatnál úgy vélik,a Hungaroring egyszeri „anomália" volt számukra.

Bottas, aki a 3. rajtkockából indult, a balszerencsét, a gumimelegítési problémákat és a hibás stratégiai döntéseket okolta a mostanában megszokottnál gyengébb teljesítményért. „Ma mindenképpen megvolt a lehetőségünk jobban szerepelni. A versenyünk az első Safety Carnál siklott félre, addig a 2. helyen álltam. Kicsit pechem volt, mert amikor a rádión szóltak, hogy menjek ki kerékcserére, már épp elhaladtam a bokszbejárat mellett" – mondta.

„Utána a kiállásom sem alakult tökéletesen, túl sokat kellett várakoznom egy sor autó miatt. Később pedig az volt a fő gondunk, hogy a slick gumik csak évek alatt akartak felmelegedni. Minden körrel javult a helyzet, de amikor végre működni kezdtek, már mindig túl késő volt."

Bottas úgy érzi, a Williams eltaktikázta magát Forrás: Farkas Péter (Origo)

Bottas úgy vélte, ha a Safety Car beküldésekor jobban jön ki neki a lépés, és a harmadik etapra nem a keményebb, azaz a közepes gumikat kapja meg, lett volna esélye újra a dobogóra kerülni. „Utólag azt hiszem, jobb lett volna a lágyabbat választani" – ismerte el. „A pénteki adatainkból azonban úgy tűnt, hogy nincs nagy különbség a kétféle gumi között, és arra számítottunk, hogy a közepessel talán tovább maradhatunk kint. A mai alacsonyabb hőmérsékleti viszonyok és ilyen keréknyomás mellett a számításaink nem váltak be."

A Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley sem tagadta, hogy a csapat egyszerűen eltaktikázta magát a gumikkal. „Tegnap a meleg aszfalton tűrhetően mentünk, de ma, amikor a pálya 18-20 fokkal hűvösebb lett, egyszerűen nem tudtunk normális tempót kisajtolni az autónkból" – mondta. „Meg kell értenünk, hogyan menedzselhetjük a gumikat ilyen hőmérsékleti viszonyok mellett és ilyen aszfalton."

A fejlesztések beváltak

Bottas a botlások ellenére úgy véli, a Williams fejlesztései, amelyek révén a Hungaroringhez hasonló, kanyargós pályákon akartak ütőképesebbé válni, meghozták a kívánt eredményt.

„Igen. Ezek nélkül a frissítések nélkül ma és tegnap nagyon le lettünk volna maradva" – válaszolta a finn az Origo GPhírek kérdésére. „A várakozásoknak megfelelően működtek, és segíteni fognak sok másik pályán is. Talán nem Monzában, de a többi helyen igen, és biztos vagyok benne, hogy a szünet után még több új alkatrészt kapunk."

Miután Hockenheimben megelőzték a Ferrarit a konstruktőri összetettben, a Williamsnél a 2. helyen álló Red Bullt vették üldözőbe, és Smedley úgy véli, a csapat Daniel Ricciardo hungaroringi győzelme dacára is lőtávolságban maradt tőlük.

„Egyelőre teljes gőzzel fejlesztjük ezt az autót, mert a célunk továbbra is az, hogy másodikak legyünk az idei világbajnokságban. Szerintem ez elérhető" – mondta. „A mostani verseny egyszeri anomáliát jelentett a teljesítményünkben. Nemsokára jön két olyan futam, Spa és Monza, ahol ki kell használnunk az autónk adottságait."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!