Federico Gastaldi, a Lotus helyettes csapatfőnöke a versenyzőihez hasonlóan abban bízik, hogy a szezonból hátralévő nyolc futamon az istálló a szebbik arcát mutatja, és növelni fogja pontjainak számát, amiből eddig csupán 8-at gyűjtött Romain Grosjean révén. "Az a célunk, hogy erős formában zárjuk az idényt, ami jó lendületet adna 2015-re. Jövőre vissza akarunk kapaszkodni a mezőny elejére" - fejtette ki az ambiciózus terveket.
A csapat eleve lépéshátrányból vágott neki az évnek, mert nekik gyűlt meg a leginkább a bajuk az új hajtáslánccal felszerelt autóval. Az E22-es modellnek még a melbourne-i idénynyitón is súlyos hiányosságai voltak. Nick Chester, a Lotus technikai igazgatója azonban elmondta, hogy reményei szerint mindnyájan megtanulták a leckét.
"Nagyon bízunk ebben" - nyilatkozta a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjúban. "Tömérdek ismeretlen tényező várt ránk 2014-re. Bizonyos dolgok miatt aggódtunk, melyek végül nem okoztak gondot, míg más területeken teljesen váratlanul tűntek fel problémák."
"Rengeteget tanultunk. A tesztelés korai szakasza nagyon kemény feladatot jelentett az új autóval - a legkeményebbet, amióta Enstone-ban dolgozom. Sok új rendszer került be az autóba, amelyekről alig voltak tapasztalataink. Mindenesetre nagyon sokat tanultunk ebből."
Idén nem vetnek be új orrot
A Renault erőforrásával hajtott E22-t alapvetően nem tartják rossz konstrukciónak a csapatnál, de elismerik, hogy jövőre jobb autót kell készíteniük. "Nyilvánvalóan szükségünk van az erőforrás javítására, ugyanakkor a kasztnit is fejlesztenünk kell" - mondta Chester.
A Lotus jövőre változtatni fog a hűtési rendszeren, valamint a pontosított előírások következtében kénytelen megszabadulni az aszimmetrikus orrnyúlványtól is. A technikai igazgató kijelentette, hogy éles körülmények között idén valószínűleg nem fognak bevetni szokványosabb orrot.
"Nem származna hasznunk belőle, mert a szélcsatornában végzett méréseink azt mutatják, hogy így csökkenne a leszorítóerő" - közölte. "Az egyetlen ok, amiért mégis használnánk, az lenne, hogy korán meg tudjuk vizsgálni. Lehet, hogy az egyik pénteki edzésnapon kipróbáljuk, hogy információt gyűjtsünk a következő évre."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!