Aldo Costa, a Mercedes főtervezője, aki korábban a Ferrari technikai igazgatója volt, az olasz szakújságíró, Leo Turrini blogjának nyilatkozva dicsérte Fernando Alonsót, de egyszersmind a fenntartásait is megfogalmazta vele kapcsolatban.
„Fernandót igazi nagyságnak tartom, amikor az autóban ül, és vezet. A pályán kívül viszont sohasem sikerült kiigazodnom rajta; megfejthetetlen karakternek, egy rejtélynek találtam" – mondta. „A Mercedesnél azonban nem fog csatlakozni hozzánk, mert nem látok rá okot, hogy (Lewis) Hamilton elhagyjon egy olyan csapatot, mint a miénk."
Costát 2011-ben, bűnbakként menesztették a Ferraritól, pedig Ross Brawn irányítása alatt ő is szerepet játszott a Schumacher-korszak fantasztikus sikereiben. Bár a csapat évek óta tartó vergődésének nem örül, elismeri, hogy a távozása körülményei máig érzékenyen érintik.
„Egy mitikus cégnek dolgoztam. Nem szívesen nézem végig a leépülését, még akkor sem, ha szerintem nem túl elegáns módon rúgtak ki" – mondta Costa. „Fogalmazzunk úgy, hogy sok ember van Maranellóban, akiket közel állónak érzek magamhoz, és akiket fáj ilyen nehéz helyzetben látnom. Ez nem jó. Rengeteg barátot hagytam ott. Talán boldognak kellene lennem, hogy ekkora bajban vannak?"
Bár a Ferrarinál számtalan szakembert lecseréltek az elmúlt évek során – legutóbb már a csapatfőnök, Stefano Domenicali is távozott –, Costa nem titkolta, hogy leginkább az elnököt, Luca di Montezemolót tartja hibásnak a csapat problémái miatt.
„Nagyon súlyos stratégiai baklövéseket követtek el, téves vízióik voltak. És persze nem mindig a megfelelő személyi döntéseket hozták meg" – vélte. „Mondok egy példát. 2008-ban a versenyistálló részéről kértük, hogy építsenek egy új szélcsatornát. Létfontosságúnak tartottuk ahhoz, hogy versenyképesek tudjunk maradni, de azt a választ kaptuk, hogy nem így van, nincs szükség rá."
„A Ferrarinál minden döntést, a stratégiai és személyi jellegűeket egyaránt az elnök, Montezemolo hozott meg. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez akkor is így volt, amikor a Ferrari folyamatosan nyert, és akkor is, amikor már nem."
A maranellói istálló 2004 óta csak egyszer, 2007-ben nyerte meg az egyéni világbajnokságot.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!