André Lotterer az augusztusi Belga Nagydíjon lehetőséget kapott arra, hogy Kamui Kobajasi helyére beugorva teljesítse élete első Forma-1-es hétvégéjét. A hosszútávú versenyzésben az egyik legjobb pilótának tartott német nem vallott szégyent: a szabadedzéseken rögtön felvette csapattársa, Marcus Ericsson tempóját, az időmérőn pedig egy másodperccel gyorsabb volt nála.
Annak ellenére, hogy a versenyt két kör után fel kellett adnia, jó élményként tartja számon a vendégszereplést, bár nem tagadja, hogy némileg csalódott a modern Forma-1-ben. „Ami a versenyzést illeti, az F1 már nem az, ami volt. Ezt én is éreztem azon a hétvégén" – mondta Lotterer, aki szerint a jelenlegi autókat nem túl élvezetes vezetni. „A gumik nem tapadnak túl jól, a kanyarokban sincs elég leszorítóerő, és nem hajthattunk padlógázzal. Ettől függetlenül jó élmény volt."
Az FIA hosszútávú világbajnokságában versenyző Lotterer eddig háromszor nyerte meg a legendás Le Mans-i 24 órás versenyt, 2012-ben pedig világbajnok is lett az Audi színeiben. Bár fiatalabb korában a Forma-1 volt a célja, és 2002-ben tesztpilóta is volt a Jaguárnál, nem bánja, hogy végül másképp alakult a karrierje. „A Forma-1 nem jött össze, de így is nagyon boldog és gyönyörű pályafutásom van" – mondta a német.
Lotterer nem csak az Audival versenyez, a hosszútávú világbajnoksággal párhuzamosan a japán Super Formula bajnokságban is indul. Itt együléses autókat vezethet, amelyekkel állítása szerint sokkal jobb érzés versenyezni, mint a Forma-1-es autókkal. „A kanyarokban nyújtott teljesítményüket tekintve ezek a legtisztább és leggyorsabb versenyautók a világon" – mondta. „Rendkívül precízen lehet őket vezetni, az ember nem is akarja, hogy véget érjen a verseny. Az autó pontosan azt csinálja, amit szeretnénk."
Lotterer ennek ellenére elismeri, hogy a népszerűséget tekintve még mindig a Forma-1 a csúcskategória. „Akik nem tudnak sokat az autóversenyzésről, azt hihetik, hogy az F1 az egyetlen bajnokság" – vélekedett.
A Spában mutatott teljesítménye alapján sokan úgy gondolják, hogy Lotterernek helye lenne a Forma-1 mezőnyében, de a 33. életévét novemberben betöltő német már nem gondolkozik a váltáson. „Az F1 lehetne a következő kihívás, de 33 évesen az ember már csak olyan kihívást szeretne elvállalni, amivel jól jár" – mondta. „Ezalatt azt értem, hogy 2-3 évig versenyezhetek egy csapatnál, amelynek rendben van az anyagi helyzete, és egyéb gondjai sincsenek. A három-négy élcsapaton kívül ezt senki nem tudná nekem megadni. 7-8 évvel ezelőtt több gyártó volt a mezőnyben, de a mostani nem egy jó időszak a debütálásra."
A hosszútávú világbajnokságban a Porsche prototípusát vezető Mark Webber hasonlóan vélekedik a két bajnokság közötti különbségekről, mint Lotterer. „A leszorítóerő az egyik legnagyobb különbség egy F1-es autó és egy prototípus között" – mondta az El Confidencialnak.
„A másik tényezőt a gumik jelentik. A Michelinnel tényleg úgy lehet versenyezni, hogy élvezzük, miközben a Pirelli a Forma-1-ben a show-ra helyezi a hangsúlyt."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!