A szombatihoz hasonló programmal, és a reggeli borús időjárás után délután már napsütésben zajlott a World Series by Renault nyolcadik magyarországi versenyhétvégéjének zárónapja a Hungaroringen. A két nap alatt a változékony időjárás ellenére is 92 ezren látogattak ki a népszerű rendezvényre.
Vasárnap nedves, de lassan száradó pályán kezdődtek meg a Eurocup Formula Renault 2.0 második időmérő edzései. A versenyzők két csoportra osztva próbálkozhattak a legjobb köridő elérése érdekében, de a tegnapi első csoport tagjai ezúttal másodikként hajthattak a pályára.
A szabályok szerint az időmérőn elért helyezés csak az adott rajtsor pozícióját határozta meg (tehát a két csoport első helyezettjei foglalhatták el az első sort a köridő alapján), így hiába gyorsult a pálya a második szakasz végére, a második csoport versenyzői nem jutottak jelentős előnyhöz.
A brit Jack Aitken rajtolt a pole pozícióból, és a tegnapi naphoz hasonlóan őt sem lehetett megelőzni a versenytáv során, így a brit fiatal élete első győzelmét aratta a Eurocup Formula Renault 2.0 mezőnyében. A futam rajtja nagyobb kavarodás nélkül lezajlott, de Martin Rump kicsúszása előcsalta a Safety Cart. Ez ismét összehozta a mezőnyt, amelyben két látványosabb akció is kibontakozott.
Az újraindítás után Charles Leclerc és Ignazio D'Agosto megelőzte Gustav Malját, így ki is alakult a dobogósok sorrendje. Malja később több látványos csatába is bonyolódott, egyes megmozdulásait a sportfelügyelők is vizsgálták, de végül megtarthatta a helyét. A pontversenyt vezető és a McLaren támogatását élvező Nyck de Vries a hetedik lett, a szombati győztes Andrea Pizzitola a kilencedik pozícióban végzett.
Esőgumikkal kezdtek a Formula Renault 3.5 versenyzői az időmérő edzésen, de a 30 perces edzés féltávja után már felkerültek az autókra a slickek, és a versenyzők gyors egymásutánban kezdték javítani egymás köridejeit. Öt perccel a leintés előtt a hétvégén bemutatkozó Esteban Ocon nagy balesete borzolta a kedélyeket. Max Verstappen legfőbb F3-as ellenfele a sikán utáni balkanyarból kigyorsítva megcsúszott, és nagy sebességgel a gumifalba vágódott.
Ocon nem sérült meg, de csak percekkel később szállt ki autójából, így a baleset miatt meg kellett szakítani az edzést. A francia versenyző végül a futamon sem tudott rajthoz állni, mert összetört autójának megjavításához nem volt elegendő idő az edzés és a futam között.
Az utolsó percekben is folyamatosan javultak az idők. Végül azok jártak jól, akik a leintés előtt még egy kört meg tudtak tenni, így a pole pozíciót a szombati győztes Roberto Merhi hódította el honfitársa és riválisa, a pontversenyt vezető Carlos Sainz Jr., illetve Norman Nato előtt.
David Coulthard délutáni forma-1-es bemutatója alatt kisütött a nap, így a Formula Renault 3.5 mezőnye zavartalan körülmények között rajtolhatott el. A versenyzők azonban nem jutottak messzire, mert az első kanyarban máris egy hármas ütközés alakult ki, melynek során Oscar Tunjo autója a bukótérben fel is borult. Tunjo kimentése az autóból, és a roncsok eltakarítása körökön keresztül tartott, ezért ismét pályára lépett a Safety Car, miközben a forma-1-es tesztre készülő Szergej Szirotkin vélhetően motorhiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt.
A győzelem sorsa a Formula Renault 3.5 mezőnyében is gyorsan eldőlt: miközben a pole-ból induló Roberto Merhi a mellőle induló Carlos Sainz Jr.-ra figyelt, Norman Nato remek rajtjának köszönhetően azonnal átvette a vezetést. Merhi hiába támadta többször is, végül kénytelen volt megelégedni a második hellyel, de így is 16 pontra csökkentette hátrányát a listavezető Sainz Jr előtt
„Tegnap csalódott voltam, mert a jól sikerült időmérő után a nedves pályán a versenytempóm is remek volt, csak később nehézségeink adódtak. Az időmérő ma is jól alakult, de Roberto gyorsabbnak bizonyult. A rajt kulcsfontosságú volt, mert ezen a pályán nehéz előzni" – foglalta össze a hétvége alakulását a futamgyőztes Nato.
A múlt héten még Monzában F1-es Caterhamet tesztelő Roberto Merhi elmondta, kivárásra játszott, és spórolt a táv során összesen 210 másodpercig használható DRS-szel, ám ezúttal nem mosolygott rá a szerencse.
„A pole-ból indulva a második hely nem az, amit vártunk, de Norman remekül indult. Ezután majdnem összeértünk, és az elején mögötte is tudtam maradni, de a gumijaim elkezdtek kopni. Utána óvtam az abroncsokat, és takarékoskodtam a DRS-szel is, hátha hibát követ el, de erre nem került sor" – összegzett Merhi.
A rajtrácsra érkezve a spanyol versenyző autójába szerelői sietve olajat töltöttek, ám a jelek szerint ezzel nem tudták megoldani a futam során végig gondot okozó fékproblémákat. Sainz már az első métereken visszaesett az ötödik helyre, és korai kerékcseréje után sem tudta tartani az élmezőny tempóját, úgyhogy végül a hatodik pozícióban intette le a kockás zászló.
A második futamon kötelező kerékcserék eltérő ütemezése miatt gyakran váltották egymást az élen a pilóták, és rövid ideig a mezőny egyetlen hölgy tagja, Beitske Visser is állt az élen, de a későbbi győztesre nem volt veszélyes. A dobogó harmadik fokára a szombati futamhoz hasonlóan Pierre Gasly állhatott fel, aki a leintés előtt megközelítette Roberto Merhit, de előzési kísérletre már nem maradt ideje.
A borús kezdés ellenére a délutáni futamokra népes közönség látogatott ki a Hungaroringre, ahol az edzések és a futamok mellett kétszer is pályára lépett Coulthard a 2012-es Red Bull RB8-as F1 versenyautóval. Visszatért a Renault Sport Show, és az esemény állandó vendége, Jean Ragnotti is szórakoztatta a nézőket a klasszikus Renault-k felvonulása során.
A Hungaroringet vasárnap elhagyó csapatok legközelebb a franciaországi Paul Ricardon lépnek pályára a jerezi szezonzáró előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!