A Forma-1 idén megnövekedett költségei miatt ismét felröppentek az üldözőbolyban küzdő csapatok anyagi problémáiról szóló hírek. Hosszú idő óta először Monzában és Szingapúrban újra megjelent a mezőny megfogyatkozása esetén háromautós csapatokkal megvívott világbajnokság előképe, de az anyagi szempontból leginkább veszélyeztetett istállók azt mondják, jövőre is számolni kell velük.
„Már teszteljük a 2015-ös autónkat Kölnben, a Toyota szélcsatornájában" – állította Manfredo Rivetto, a Caterham jelenlegi csapatvezetője a Forma-1 hivatalos honlapjának. „Nyilván nem dolgoztatunk Kölnben pusztán azért, mert nagyon rendes emberek vagyunk. Ez csak tőkeinjekcióval lehetséges. Ha erre hajlandók voltunk, az azt jelenti, hogy teljesen elkötelezettek vagyunk a részvétel mellett jövőre is" – jelentette ki.
Rivetto az idén már sorrendben a harmadik csapatfőnök a Caterhamnél, amelyet júliusban vett át korábbi tulajdonosától egy rejtélyes svájci-dubaji befektetői konzorcium. Az olasz szakember szerint több bizonyíték is arra utal, hogy a Brit Nagydíj idején a Caterham a megszűnés szélére került, de az új tulajdonosok belépésének és a technikai stáb átszervezésének köszönhetően folytatni tudták a szezont, és versenyben is maradtak a bajnokság 10. helyéért.
A szintén nehéz sorsú, de Jules Bianchinak köszönhetően az idén már pontszerző – ezáltal a TV-s jogdíjakból nagyobb szeletre számító – Marussia vezetője is megerősítette, hogy csapatával számolni kell a jövőben. Greame Lowndon viszont garanciák helyett inkább az üzleti etikára helyezte a hangsúlyt.
„Az ember nem akar rossz képet festeni azáltal, hogy simán azt mondja 'igen, jól vagyunk', mert ilyen környezetben mindig kihívást jelent vállalatokat működtetni" – mondta Lowndon, a Marussia csapatfőnöke.
„Kötelességünk korrekt üzletmenetet folytatni, és ha az ember nem hisz igazán abban, hogy képes erre, akkor abba kell hagynia. Ha nem gondolnánk, hogy képesek vagyunk itt szerepelni, nem lennénk itt" – közölte.
Ami sikerült az idén a Marussiának, az egyelőre még nem jött össze a Saubernek. A svájci kiscsapat fennállása óta az idén először nem szerzett pontot, de Monisha Kaltenborn Szingapúrban megerősítette, csapata jövőre is a rajtrácson lesz.
„Történetünk legrosszabb szezonját éljük, de közben már több mint huszonegy éve a Forma-1-ben vagyunk, és hiába mondjuk, hogy 'igen, itt leszünk', ezt mindig megkérdőjelezik. Most is ugyanazt fogom válaszolni: hogy igen, jövőre is itt leszünk."
A Sauber túlélése sokak szerint a tavaly már bejelentett orosz „mentőcsomag" érkezésétől függ. Korábban kilátásba helyezték, hogy a megváltóként várt Oleg Szirotkin fia, Szergej az Orosz Nagydíj pénteki edzésén tesztelheti majd az autójukat, a csapat anyagi helyzete azonban láthatóan nem javult az elmúlt hónapok során. Idősebb Szirotkin sem biztos a fennmaradásukban.
„A véleményem szerint 50-50 (százalék)" – mondta az f1news.ru-nak, amikor arról kérdezték, hogy fia, Szergej bemutatkozhat-e az F1-ben. „Sok nehézségünk adódott, az egyik a csapatok instabil helyzete. Még az sem biztos, hogy az összes eljut a következő szezon kezdetéig."
„A Sauberrel például szorosan együtt dolgozunk, de úgy tűnik, ők is problémákkal küzdenek."
A Sauber részleges felvásárlásával az elmúlt hetekben Lawrence Stroll divatmágnást is összefüggésbe hozta a világsajtó, de olyan értesülések is napvilágot láttak, hogy a kanadai üzletember inkább a szintén súlyos anyagi helyzetben lévő Lotus iránt érdeklődik.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!