A Lotus idei autója már a bemutatásakor szokatlan, két különböző hosszúságú orrnyúlványával keltett feltűnést. Az esztétikusnak aligha nevezhető konstrukciót aerodinamikailag előnyösnek tartották, mert a hagyományos változatnál több levegőt enged a kocsi eleje alá, ez azonban sohasem igazolódott be: azóta, hogy Barcelonában és Monacóban Romain Grosjean szerzett két 8. helyet, a csapatnak egyetlen pontot sem sikerült szereznie.
Ráadásul a jövőre változó szabályoknak a kettős orrkúp meg sem fog felelni, ezért a Lotusnál úgy döntöttek, az egyik autójuk elejét 2015-re készülve már a jövő hétvégi USA Nagydíjra átalakítják. Még nem döntötték el, hogy melyik versenyzőjük indulhat majd a ráncfelvarrott E22-vel Austinban, de nemcsak az edzéseken, hanem a futamon is azzal fog részt venni.
„A szabálymódosítások úgyis mindenkit ebbe az irányba kényszerítenek. Azt hiszem, jövőre lényegében az összes autónak elég alacsony és keskeny orra lesz" – mondta az Autosportnak Nick Chester, a Lotus technikai igazgatója. „Mi Austinban ki fogunk próbálni egy ilyet, hogy a következő évben hasznosítható információkat szerezzünk róla – elvégzünk majd néhány aerodinamikai mérést, leellenőrizve, hogyan működik a pályán a szélcsatornához képest."
Chester elismerte azt is, hogy a problémák miatt a jövőre Renault-ról Mercedes hajtásláncra váltó Lotus a szokásosnál korábban helyezte át a hangsúlyt a 2015-ös modell fejlesztésére. „Már júniusban készek voltunk sokat foglalkozni vele. Míg máskor a szezon későbbi részében is szoktunk fejlesztéseket készíteni az aktuális autónkhoz, az idén nem igazán tettük. Leállítottuk a programját, hogy az utódjára koncentrálhassunk" – erősítette meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!