Továbbra is bizonytalan, hogy a súlyos anyagi problémákkal küzdő, csődbiztos irányítása alá került Caterham el tud-e indulni a 2014-es idényből hátralévő három versenyen, és egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a Marussia indít-e másik versenyzőt a Szuzukában balesetet szenvedett Jules Bianchi helyén. Ezért könnyen előfordulhat, hogy az idény utolsó futamain 22 helyett csak 19 versenyzőt tudnak nevezni az istállók.
A csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Formula One Management (FOM) közötti megállapodás értelmében a szövetség egy harmadik autó indítására kérhet egy vagy több istállót, amennyiben a versenyre nevezett pilóták száma 20 alá csökken. Az FIA azonban jelezte, hogy az idei szezon záró szakaszában egyik csapatot sem fogják megkérni egy extra autó indítására, hiszen túl kevés idejük lenne a felkészülésre. Állítólag a szerződésben is az szerepel, hogy az érintett istállót 60 nappal előre értesíteni kellene a döntésről.
Mivel a jelenlegi mezőnyből nemcsak a Caterham és a Marussia, hanem a Sauber jövő évi indulása is bizonytalan, könnyen előfordulhat, hogy 2015-ben is 20 alá csökken az autók száma. Többször felmerült, hogy ebben az esetben valóban három autót indítana néhány istálló, Toto Wolff azonban nehezen tudja elképzelni, hogy ez már jövőre megvalósulhat.
„A szabályzatban tényleg szerepel, hogy ha a résztvevők száma 20 alá csökken, akkor az FIA és a kereskedelmi jogok tulajdonosa harmadik autó indítására kérhet fel egy csapatot. Ez azonban nagyon komoly feladat lenne" – mondta a Mercedes főnöke. „Ahhoz, hogy harmadik autót indíthassunk, át kellene szerveznünk a logisztikát és az infrastruktúrát, valamint a kiadásainkon is változtatnunk kellene."
Wolff szerint sokkal több időre lenne szükség ahhoz, hogy minden részletet tisztázzanak. „Egyáltalán ki vezetné a harmadik autót? Jogosult lenne a pontszerzésre? Milyen festéssel indulna?" – tette fel a kérdéseket. „Rengeteg elintéznivalónk lenne, mielőtt elindíthatnánk a harmadik autót, ezért nem tudom elképzelni, hogy sor kerül rá."
Az osztrák hozzátette, remélhetőleg minden csapat átvészeli a következő hónapokat, de az F1 eddigi történelme során már olyan sok istálló szűnt meg, hogy „nem sokkolná" egyes alakulatok elvesztése.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!