A korábbi négyszeres világbajnok Alain Prost úgy véli, egyáltalán nem biztos, hogy jövőre is a Mercedes uralja majd a Forma-1 mezőnyét. A németek idén eddig 16 nagydíjon 13 futamgyőzelmet arattak, 15 pole pozíciót szereztek, és Oroszországban sikerült is bebiztosítaniuk a konstruktőri bajnoki címet. Noha idén minden pályán az övék volt a leggyorsabb autó, Prost szerint van rá esély, hogy a többiek a téli szünet alatt utolérik őket.
„Ha valaki ennyire uralja a mezőnyt, azt nehéz legyőzni, de nem lehetetlen" – nyilatkozta a Renault nagyköveteként dolgozó francia az Autosportnak. Prost hozzátette, erre nyilvánvalóan akkor lesz nagyobb esélye a riválisoknak, ha sikerül elérniük a motorbefagyasztás feloldását.
„A kasztnin elvégezhető változtatások számát is korlátozzák, de szerintem összességében van rá esély, hogy a többiek a motor és a kasztni fejlesztésében is felülmúlják a Mercedest" – vélekedett a francia, aki elmondása szerint nem lepődött meg a Mercedes idei formáján. Szerinte a németek azért tudtak jobb autót építeni a többieknél, mert korábban elkezdték a felkészülést a számos szabályváltozást hozó idényre.
„Ez szinte elkerülhetetlen volt" – mondta a Mercedes fölényéről. „A Mercedes több mint három éve elkezdett dolgozni ezen a projekten. Ez idő alatt a Renault zsinórban négy évig a világbajnoki címért harcolt."
„Nekik sokkal nehezebb volt változtatni azon, hogyan dolgoznak, hogyan fektetnek be, és hogyan intézik az ügyeiket. A szabályok teljesen megváltoztak, máshogy kellett megépíteni a motort, és új hozzáállásra volt szükség. Ezt nagyon nehéz volt úgy véghezvinni, hogy az éppen aktuális feladataikra is koncentrálniuk kellett" – magyarázta Prost. „A Mercedest az is segítette, hogy maguk építették a kasztnit és a motort is. Nem csak a motoron múlik az autó teljesítménye, az egész csomagról és a részterületek integrációjáról van szó."
Prost azok közé tartozik, akik szerint a Forma-1 jövője érdekében enyhíteni a jelenleg érvényben lévő motorszabályokon, és az idény közben is engedélyezni kell a hajtásláncok fejlesztését. Erről az F1 Commission novemberben fog dönteni, a motorbefagyasztás feloldásához azonban száz százalékos többségre lenne szükség, a Mercedes pedig jelezte, hogy a változtatás ellen fog szavazni.
Prost szerint kompromisszumra van szükség, hiszen ha teljes szabadságot adnak a gyártóknak, akkor a költségek nagyon megemelkednek, ha viszont befagyasztják a fejlesztéseket, „azzal mindent elrontanak." „Nagyon fontos, hogy megtaláljuk ezt a kompromisszumot" – jelentette ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!