Csődbiztost neveztek ki a Caterham Sports Ltd. adósságának kezelésére, aki úgy véli, megakadályozhatja az anyagi gondokkal küzdő Forma-1-es csapat részvételét az USA Nagydíjon. Finbarr O'Connell elmondta, veterán katonákból álló biztonsági szervezet védi a leafieldi bázist, ahol visszatartják az autók elszállítását is.
„A jogi tanácsadóink szerint mi vagyunk az autók tulajdonosai, és nem engedjük, hogy elhagyják a gyárat, amíg nem harcolunk ki egy elfogadható megállapodást" – mondta O'Connell a Reutersnek, és hozzátette azt is, hogy szerdán előrelépést vár az ügyben.
A Caterham nyár óta küzd a korábbinál is súlyosabb anyagi gondokkal, amikor a csapatot Tony Fernandes eladta egy ismeretlen, svájci és közel-keleti üzletemberekből álló konzorciumnak. Bennfentesek szerint a csődeljárás alá vont Caterham Sports Ltd. mindössze egy beszállítója az autókat és az F1-es nevezést birtokló, maláj bejegyzésű 1 Malaysia Racing Team (1MRT) vállalatnak - amely ugyanúgy a leafieldi bázisra van bejegyezve, de teljesen különállóan működik, így a felszámolás őket nem érinti.
O'Connell szerint a Caterham Sports Ltd. tartozása meghaladja a 15 millió fontot, elsősorban a malajziai EXIM Bank felé vannak kötelezettségeik, és ez érinti a csapatot is. „Lehetővé tesszük, hogy az 1MRT használja a létesítményeinket, amíg tárgyalunk a megállapodásról" – mondta O'Connell. „Megállapodásra kell jutniuk velünk."
Az ügyben jól értesült Joe Saward arról írt a blogján, hogy a problémákkal párhuzamosan létrejött egy harmadik cég is, a Caterham CF1 Grand Prix Ltd., amelynek tulajdonosa papíron a csapatfőnök, Manfredi Ravetto. Még a csődeljárás előtt átvették a csapat működtetését és számos vagyontárgyat.
A Caterham leafieldi központjában a Japán Nagydíj előtt jelentek meg először a felszámolók, akik több értéktárgyat, köztük egy tavalyi tesztautót, a csapat szimulátorát és számos olyan alkatrészt is lefoglaltak, amelyeket a csapat a Japán Nagydíjon használt volna. A vagyontárgyak elárverezését a csapat egyelőre sikeresen megakadályozta arra hivatkozva, hogy azok az 1MRT-hez tartoznak.
Ennek ellenére előfordulhat, hogy a Caterham nehézségekkel küzd az alkatrészellátás terén, bár Kamui Kobajasi autóját a csapat Japánban gyorsan újjá tudta építeni, miután versenyzőjük alaposan összetörte azt. Ennek ellenére Kobajasi az Orosz Nagydíj után azt nyilatkozta, hogy azért kellett jól működő autójával feladnia versenyt, mert a csapat spórolni akart a megtett távval, majd később előkerült egy japánul írt Facebook bejegyzése is, amelyben még a verseny előtt autója biztonságáért aggódott.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!