Az eredeti időterv szerint helyi idő szerint 15:00-kor rajtolna a vasárnapi Japán Nagydíj, azonban a Phanfone tájfun várható érkezése miatt jó esély van arra, hogy a mezőny a tervezettnél korábban kezdje meg az 53 körös futamot.
Ennek elsődleges oka, hogy Japánban ilyenkor még zavartalan időjárás esetén is 17:30 körül sötétedik, valamint a tájfun okozta vihar ellehetetlenítheti, hogy a csapatok tagjai és felszerelései időben elindulhassanak Szocsiba, a jövő heti Orosz Nagydíj helyszínére.
Az istállók a szükséges eszközeik nagy részét csak a futam leintése után kezdik csomagolni, így vannak, akik még hétfőn is a pályán maradnak, amikor már biztosan rosszra fordul az időjárás, és repülőjáratok törlésére is számítani kell. Korai rajt esetén viszont az utómunkálatok is hamarabb elkezdődhetnek, így jobb esély van arra, hogy mindenki biztonságosan el tudja hagyni Japánt, még mielőtt az ítéletidő megérkezik.
Az FIA pénteken megerősítette, bíznak abban, hogy a tájfun ellenére is változatlan időtervvel rendezhetik meg a hétvége fennmaradó részét. Amennyiben ez nem lenne lehetséges, a szövetség nyitott volna a futam helyi idő szerint szombat délutáni megrendezésére, ez viszont a csapatfőnökök részvételével is megtartott versenyzői eligazításon nem nyert támogatást, és a nagydíj promótere, a Honda sem volt partner hozzá, mivel ebben az esetben a vasárnapi jegyárakat kénytelen lenne visszafizetni a nézőknek.
A legvalószínűbb forgatókönyv szerint a Japán Nagydíj mindenképpen vasárnap zajlik majd, de jó esély van arra, hogy az eredetileg magyar idő szerint reggel 8 órakor kezdődő futam korábban rajtoljon, így a Japánban délutánra várt 130 km/órás széllökések és a tájfun teljes időtartamára becsült 150 mm-nyi eső a leintés és az összepakolás egy része után érkezhet meg.
Amennyiben a pálya már a futam idején versenyzésre alkalmatlanná válik az eső miatt, a szabályok szerint minimum két kört kell megtennie a mezőnynek ahhoz, hogy a pontok felét megszerezhessék a versenyzők. Teljes pontszámok a megtett táv 75%-ától, vagyis Szuzukában a 40. körtől járnak. A fél pontokhoz szükséges két kör akár a Safety Car mögött is eltelhet, így szélsőséges esetben az is előfordulhat, hogy az időmérő edzés sorrendje egyben a futam végeredményét is eldönti.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!