Magabiztos teljesítménnyel, a 12. helyen mutatkozott be minden idők legfiatalabb F1-es pilótája, a mindössze 17 esztendős Max Verstappen a Japán Nagydíj első szabadedzésén. A holland tinédzser elmondta, nem hajszolta a minél jobb köridőt az általa megtett 22 kör során.
"Természetesen a határaim közelében sem voltam, biztonságosan vezettem anélkül, hogy bármi őrültséget csináltam volna" - mondta Verstappen az edzés után. "Számomra a legfontosabb az volt ma, hogy sok kört tehessek meg."
"Csak köröztem, hozzászoktam az autóhoz és a pályához, mert ez nem könnyű helyszín. Azért örültem, amikor megláttam az időmet a kijelzőn" - ismerte el a holland, aki elsőre mindössze 4 tizedmásodperccel maradt el a Toro Rosso állandó versenyzőjétől, Danyiil Kvjattól.
Verstappen korábban egy 2012-es autóval tesztelt Olaszországban, valamint a Red Bull szimulátorában is készült a bemutatkozására. A holland szerint elsősorban az autó kezelése és a különböző rendszerek működtetése volt probléma.
"Valójában a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy hozzászokjak az autóhoz, eléggé különbözik a 2012-estől" - foglalta össze. "Az összes rendszer és a gázpedál kezelése is más, aztán az is új, hogy az egész csapattal együtt kell dolgozni, és az összes gombot használni kell a kormánykeréken" - magyarázta.
A holland fiatal az egész edzés során kiegyensúlyozottan vezetett, és a megnyilvánulásai is nyugodnak tűntek még akkor is, amikor Toro Rossójával motorhiba miatt kénytelen volt lehúzdni a pálya szélére. A leintés után édesapja, a korábban szintén F1-es versenyző Jos Verstappen a Sky Sports-nak elmondta, ő valószínűleg idegesebb volt, mint a fia.
Max az idei, sokak szerint bonyolult hajtáslánc és az energia-visszanyerő rendszerek láttán sem esett pánikba, sőt otthonosan mozgott az újszerű környezetben, köszönhetően a mai fiatalok számára elérhető hétköznapi technológiáknak. "A fiatal generáció tagjaként hozzá vagyok szokva az ilyen dolgokhoz" - mondta. "Az ember rengeteget játszik a PlayStationnel, azon is rengeteg gomb van."
A Toro Rossónál jövőre főállásban is bemutatkozó Verstappen felkészültségét nem csupán kora, de eddigi rövid pályafutása miatt is érte kritika, pedig ő úgy véli, hogy gokartból nagyobb lépés volt versenyautóba átülni, mint az F3-ból az F1-be.
Az F3-ba a gokartból fellépni szerinte "nagyobb feladat volt, mert mindent meg kellett tanulni, a fékezési görbéket például, hiszen egy versenyautó mégiscsak egy versenyautó" - mondta. "Az F1 majdnem ugyanolyan, csak minden gyorsabban és a motor vezethetősége szempontjából másként történik."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!