Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint akkor is új motorokat kell bevezetni 2016-ra, ha a német gyártó kiszállással fenyegetőzik. Úgy véli, ez sokkal jobb megoldás lenne, mint a jelenlegi hibrid rendszerek szabad fejlesztése.

Christian Horner úgy véli, a Forma-1-nek akkor is ki kell állnia az egyszerűbb motorok 2016-os bevezetése mellett, ha a Mercedes a kiszállással fenyegetőzik emiatt. A Red Bull csapatfőnöke a múlt héten beszélt arról, hogy a jelenlegi, sokak számára túl drága V6-os turbómotorok helyett egy egyszerűbb formulát kellene bevezetni 2016-ra.

Horner úgy véli, a bonyolult hibrid rendszerek helyett egy hagyományos és egységes energiavisszanyerő-rendszerre való áttérés lehet a megoldás, és a V6-os ikerturbók bevezetését is javasolta. A Ferrari egyetértett vele abban, hogy jelentős változásokra lenne szükség, az új turbókorszakot a legjobban kezdő Mercedes viszont kitartana a jelenlegi szabályok mellett. A németek ráadásul többször utaltak arra, hogy ha megváltoztatják a motorformulát, akkor kiszállnak a Forma-1-ből.

Horner szerint azonban a Mercedes fenyegetőzése nem tántoríthatja el a többi motorgyártót, a sportág érdekében továbbra is a változások mellett kell felszólalniuk. „Ha meghagyjuk a jelenlegi szabályokat, akkor valószínűleg a Renault-t kergetnénk el, és talán egy-két másik gyártót is" – vélekedett. „Azt kell tennünk, ami az egész sport számára a legjobb, nem csak egy gyártó érdekeit kell figyelembe vennünk."

A csapatfőnök szerint a Forma-1 „nem engedheti meg magának", hogy ne a megfelelő döntéseket hozza meg a 2016-os idénnyel kapcsolatban. „Meg kell szabadulnunk néhány eszköztől, hogy újra a versenyzők vezethessék az autókat" – jelentette ki. „Az energia-visszanyeréssel kapcsolatban is túl sok kommunikáció zajlik. Ezt csökkentenünk kell, és a versenyzők kezébe kell adnunk az irányítást."

Horner szerint nem a Mercedesnek kell kedvezni a szabályokkal Forrás: AFP

Ez a jobb megoldás

Horner szerint az új motorok bevezetése sokkal jobb megoldás lenne, mint az alternatíva, a motorbefagyasztásra vonatkozó szabályok teljes feloldása. Abban ugyanis biztos, hogy a jelenlegi előírások – amelyek tiltják a hardverek szezon közbeni fejlesztését – nem maradhatnak 2016-ra.

„Két lehetőség közül választhatunk: az egyik az, hogy 2016-ra minden korlátozást feloldunk, és mindenki annyit költ a fejlesztéseire, amennyit csak akar" – magyarázta. „Szerintem a gyártók ezt nem nagyon szeretnék, valószínűleg néhányat el is veszítenénk közülük."

„A másik alternatíva, hogy megpróbáljuk korlátozni a költségeket, miközben a fejlesztési verseny lehetőségét is fenntartjuk. Ez azonban sokkal visszafogottabb és felelősségteljesebb verseny lenne, ami a gyártók ügyfeleinek is kedvezne" – folytatta. „Nekem sokkal logikusabbnak tűnik ez az út."

A Renault és a Ferrari motorjait használó csapatok már a következő évre szeretnék elérni a motorok befagyasztására vonatkozó szabályok feloldását, de ehhez az összes istálló beleegyezésére szükség lenne, a Mercedes pedig továbbra is ellenzi a változtatást. Az elégedetlen gyártók ezért 2016-ra terveznek radikálisabb változásokat, hiszen ezeket már többségi szavazattal is érvényre lehetne juttatni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!