Már a szezonzáró előtt megtette első kilométereit a McLaren-Honda tesztautója Silverstone-ban, Abu-Dzabiban viszont a csapat kihagyta a keddi nap első felét. Aggodalomra Eric Boullier szerint semmi ok, a wokingi csapat csupán a szokásosnál is óvatosabb az új technikai csomaggal.
„Háromszorosan ellenőrzünk néhány elektronikai kérdést, különösen az akkumulátorokkal kapcsolatban, amelyeket mi fejlesztettünk ki" – mondta a francia szakember. „Nagyon óvatosak vagyunk. Az a minimum, hogy elégethetjük a kábelkötegeket, de a motorvezérlő egységet is tönkretehetjük" – utalt az esetleges meghibásodásokra. „Manapság már nem lehet úgy bánni az F1-es autókkal, mint régen, amikor csak beindítottuk őket, és már indulhattak is."
Boullier szerint fokozatosan egyre hosszabb távokat szeretnének megtenni az MP4-29H/1X1 kódjelű átmeneti autóval, és egyelőre kizárólag a hajtáslánc működésére fognak koncentrálni. A megbízhatóság, az energia-visszanyerés és a hibakódok ellenőrzése szerepel az első feladatok között, majd körülbelül tíz sikeres etap után léphetnek tovább a három körnél hosszabb szakaszokra. A köridőkre egyelőre nem hajtanak, csak a különféle rendszereket terhelik.
Noha a McLaren számára nem ismeretlen a japán munkakultúra, a német Mercedesszel való húszéves együttműködés után fontos, hogy a wokingi csapat még az idén egy hullámhosszra kerüljön a Honda embereivel és munkamoráljával. Ennek személyes és technikai vetületei egyaránt vannak, ezért is kiemelten fontos, hogy a McLaren tesztautója már idén pályára tud lépni.
„Nagyon fontos volt megalapozni az együttműködést ennek az autónak a megépítésével, úgy, hogy mindkét vállalati kultúra képviselői egy fedél alatt dolgoztak. A közös munka remekül ment" – mondta Boullier még afilmforgatásnak minősülő silverstone-i teszten. „Amikor a kezdet jól alakul, és az emberek megtanulnak egymással dolgozni, az nagyon ígéretes a jövőre nézve."
A McLaren francia csapatvezetője szerint nagy kihívás előtt állnak, hogy elkészüljenek a 2015-ös autójukkal a jövő februári tesztekre. Ennek érdekében mindkét fél éjt nappallá téve fog dolgozni, hogy Jerezben már az új McLaren-Honda léphessen pályára.
„A tél folyamán a McLaren és a Honda is sietni fog, hogy felkészüljünk az első, februári tesztre Jerezben, Spanyolországban. Való igaz, hogy sok munka vár ránk" - ismerte el Boullier. "A két stáb folyamatos, élő összeköttetésben van egymással, és karácsony idején is dolgozni fogunk, hogy biztosan pályára tudjunk lépni Jerezben."
Az MP4-29H végül kedden délután a Yas Marinában is kigurult a pályára.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!