Miután a Caterham csődbiztos irányítása alá került, a csapat két versenyzőjének jövője bizonytalanná vált a Forma-1-ben. Marcus Ericsson helyzete azonban hamar megoldódott, ugyanis az USA Nagydíj időmérője után a Sauber bejelentette, hogy leigazolta a következő szezonra.
"Marcust rendkívül motivált pilótának ismertük meg" - fogalmazott Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke. "Nem volt egyszerű éve újoncként a Forma-1-ben, de megőrizte a hidegvérét, és folyamatosan fejlődött." Ericsson "a legjobb idő előtti karácsonyi ajándéknak" nevezte a megállapodást. "A Sauber bizalmat szavazott nekem 2015-re, ami büszkévé tesz. Ez a csapat arról ismert, hogy az egyik legjobbnak számít a fiatal versenyzők képzése terén" - mondta. "Nagy kihívás vár rám. Mindent meg fogok tenni, hogy előrébb segítsem a csapatot a mezőnyben, az őket megillető helyre."
Ericssont az is vonzóvá tehette az anyagi gondokkal küzdő Sauber szemében, hogy becslések szerint nagyjából 18 millió dollár szponzori támogatást tud maga mögött. Mivel Adrian Sutil állítja, hogy érvényes szerződése van 2015-re - pedig egyes pletykák szerint már az idei Belga GP előtt meneszteni akarták -, ebben az esetben Esteban Gutiérrez szorulhat ki a svájci csapatból. Ugyanakkor az sem kizárt, hogy a Sauber kénytelen lesz még egy fizetős pilótát alkalmazni, így vagy megtartják Gutiérrezt, vagy például az eddig tesztpilótaként alkalmazott Giedo van der Gardét léptetik elő.
Kobajasinak egy tesztpilótai állás is megfelelne
A Caterhamnél rendszerint a rutinosabb Kamui Kobajasi nyújtott jobb teljesítményt - bár a csapat utolsó két versenyén, Japánban és Oroszországban Ericsson elkapta a fonalat, és ő rajtolhatott előrébbről -, de a japán már annak is örülne, ha legalább tesztpilótaként igényt tartanának rá jövőre.
"Minden erőmmel arra koncentrálok, hogy az F1-ben maradhassak versenyezni" - írta a Facebook-oldalán. "Japán nagyon fontos piac a sportág és a japán autógyártók számára, és ha az autósport még népszerűbb lesz itt, az rengeteg lehetőséget teremt."
A helyzetét nehezíti, hogy nincs mögötte gazdag támogatói bázis, ezért inkább a tapasztalatával próbál elhelyezkedni valamelyik csapatnál, akár tesztpilótaként is. "Nem tudok pénzt vinni magammal, de örömmel lennék harmadik számú versenyző valahol, hogy további lehetőségeket kaphassak" - mondta.
Kobajasi a szponzorok hiánya miatt már az előző szezonban sem tudott versenyezni a Forma-1-ben. A Caterhammel kapcsolatban elmondta, hogy az utóbbi időben nem beszélt a vezetőivel, ezért nem tudja, milyen fejlemények vannak a csapat jövője terén.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!