Vágólapra másolva!
Sajnálja, hogy Sutilnak fel kellett adnia a versenyt az ütközésük után, de szerinte a német csak egy balszerencsés baleset áldozata lett.

Sergio Pérez hét rajthelyes büntetést kapott a múlt hétvégi USA Nagydíj után, amiért a verseny első körében összeütközött Adrian Sutillal, és mindketten kiestek a versenyből. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportfelügyelői szerint a mexikói túlzottan vakmerő manőverrel próbálta megelőzni Sutilt, ezért az ő hibájából történt az incidens.

Pérez a Brazil Nagydíj előtt elmondta, nem ért egyet a büntetéssel, noha kénytelen elfogadni a sportfelügyelők álláspontját. „Szerintem csak optimista volt az előzési kísérletem" – nyilatkozta. „Nagyon meglepődtem, amikor láttam, milyen jelzővel minősítették. Szerintem túl szigorúak voltak velem, de versenyzőként nem tehetek mást, mint hogy elfogadom a büntetést, és előretekintek."

A mexikói napokkal az incidens után is úgy gondolja, hogy nem hibázott az austini verseny első körében. Szerinte az volt a probléma, hogy Kimi Räikkönen váratlanul elé került a pályán, és már nem tudta elkerülni az ütközést. „Adrian csak áldozata volt a balesetnek. Már sikerült megelőznöm, de amikor Kimi elém került, már nem tudtam kikerülni őt" – magyarázta. „Miután eltaláltam Kimit, Sutilhoz is hozzáért az autóm. Ezért Sutilt és a csapatát is sajnálom."

Pérez szerint szigorúak voltak a sportfelügyelők Forrás: AFP

„Az volt a baj, hogy nem számítottam rá, hogy Kimi előttem lesz" – tette hozzá. „Szerintem ő is Adrian ellen védekezett, ezért lassabban haladt, és szűkebb íven fordult."

Újabb csapás

Pérez felkészülését tovább nehezíti, hogy egyik pénteki szabadedzésen sem tudott részt venni. A délelőtti gyakorláson a Force India a spanyol tesztpilótának, Daniel Juncadellának adott lehetőséget, aki annyira összetörte az autót, hogy Pérez délután sem tudott kihajtani a pályára.

"Ez volt az eddigi legfurcsább balesetem, nagyon váratlanul ért" - nyilatkozta a DTM-ben versenyző Juncadella. "Az új aszfalton csak egy használható ív volt, ez körről körre egyre jobb lett. Abban a körben azonban kicsit szélesebben fordultam, és ráhajtottam a kerékvetőre."

"Azt hittem, használhatom a kerékvetőt, de túl optimista voltam" - tette hozzá. "Megpróbáltam minél egyenesebben becsapódni, de egy ilyen szűk helyen mindig erős lesz a becsapódás."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!