2014-es autójának módosított változatát használhatja a Caterham a következő szezon során, amennyiben sikerül vevőt találnia a csődvédelem alatt álló leafieldi istállónak. Az F1 Commission és az FIA döntése révén valószínűleg csak a kötelező biztonsági és egyéb módosításokat kell elvégezni az autókon, ami mentőöv lehet a Caterham számára, hiszen az új modelljük fejlesztése teljesen leállt az elmúlt hónapok során.
„Az F1 Commission és az FIA megállapodott, hogy amennyiben ez segíti a gyengébb csapatokat, használhatják a 2014-es autójukat is a jövő év során, ami több időt és lehetőséget biztosít számukra" – nyilatkozta Finbarr O'Connell a Press Association Sportnak. „Ez azoknak a feleknek is érdekükben áll, akikkel tárgyalok, mert választási lehetőséget, és egy könnyebb belépőt jelent az F1-be, ha ezt az utat választják."
O'Connell korábban azt mondta, három hete maradt túladni a csapaton, és továbbra is úgy véli, hogy még karácsony előtt lenne ideális értékesíteni a Caterhamet, amely a rajongói adományoknak köszönhetően Abu-Dzabiban és a verseny utáni teszten is részt tudott venni.
„Ez egy igen nehéz befektetési döntés lenne bárki számára, hiszen egy F1-es csapatot borzasztóan sokba kerül működtetni" – ismert el. „Továbbra is tárgyalok néhány érdeklődővel, és bízom benne, hogy az egyikükkel meg is tudok majd állapodni. A tárgyalópartnerek köre két nagyon erős, és egy gyengébb jelölttel növekedett."
„Annyit tehetek csak, hogy bemutatok mindent, amink van, a csapatot, a vagyontárgyakat, a létesítményeket, és minden tőlem telhetőt megteszek, hogy segítsem a döntésüket. Továbbra is magabiztos vagyok, hogy valamit el fogunk érni" – jelentette ki.
A döntés a Caterhamet megmentheti, a Marussiát azonban már nem tudja kihúzni a bajból, hiszen nekik nem sikerült vevőt találniuk, ezért bármennyire igyekeztek, nem sikerült eljutniuk a szezonzáróra, Abu-Dzabiba.
A banbury-i istálló bázisán december 16-án és 17-én aukciót hirdetnek, ahol kalapács alá kerülnek a csapat versenyautói (motorok nélkül), a teljes tesztfelszerelés, a versenyhétvégékre utazó kamionok vontatmányai, teljes szerelőállások, az irodahelységek, jelentős mennyiségű tartalék alkatrész és szerszám, valamint a csapat szerverei.
Az istálló csődje előtt a Marussia elkészült a 2015-ös szezonra szánt versenyautójának szélcsatorna-modelljével, de az új autót idő és a szükséges háttér hiányában már nem tudták megépíteni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!