A Red Bull két csapata közül a kistestvér, a Toro Rosso mutatta be elsőként a 2015-ös autóját, legalábbis annak előzetesét, mert a faenzai istálló képviselői szerint ez még közel sem az a változat, ami március közepén pályára lép majd Melbourne-ben. Franz Tost csapatvezető viszont már most lelkes a szezon kapcsán.
„Biztos vagyok abban, hogy ez eddig a legjobb autó, amit a Toro Rossónál építettünk” – jelentette ki. „A formaterv letisztult, a szép és kiforrott formák miatt pedig gyorsnak is ígérkezik.”
A Toro Rosso messze a legfiatalabb versenyzői párossal áll fel a 2015-ös rajtrácsra, de Tost szerint a fiatalok tavalyi eredményeikkel rászolgáltak a Red Bull bizalmára, és mindkettejüket jól képzettnek tartja, így nagy célokat tűztek ki maguk elé az idei szezonra.
„A konstruktőri bajnokság ötödik helyén szeretnénk végezni, és készen állunk arra, hogy ennek érdekében mindent meg is tegyünk. Erőforrás-partnerünk, a Renault is keményen dolgozott, hogy újításokkal álljanak elő, biztos vagyok abban, hogy a közös erőfeszítéseink egy nagyon versenyképes csomagot eredményeznek majd.”
Bár az STR10-esen már most is sok újítás látható tavalyhoz képest, a szárnyak még a régiek, és további jelentős fejlesztések várhatók a tesztek során, így a Melbourne-be utazó autó jelentősen különbözik majd attól, amit szombaton lelepleztek.
„Idén nagyon másképp terveztük az autót. Ezt most még nem nagyon látni, mert ez gyakorlatilag egy átmeneti autó, egyáltalán nem az, amit versenyeztetni fogunk” – árulta el James Key, a csapat technikai igazgatója Adam Cooper szakújságírónak.
Key kiemelte, hogy az idei télen sokkal nyugodtabban tudtak dolgozni, mert az erőforrás-beszállítójuk nem változott, és a szabályok is csak kis mértékben formálódtak, így volt idő átgondolni az autó elrendezését, kialakítását.
„A legtöbb dolog még fejlesztés alatt áll. A melbourne-i csomagot most fejezzük be a szélcsatornában, miközben itt már pályára lépünk az autóval. Nem túlzás azt mondani, hogy amit ma bemutattunk, az egy konzervatív autó. Látható a tavalyi első és hátsó szárny, valamint egy nagy hűtőnyílás, amire talán nincs is szükség, de így biztosan nem lesznek hűtési gondjaink” – magyarázta Key, aki az autó hűtőrendszerét „látható, de jelentős evolúciónak” nevezte.
A brit tervező azt is elismerte, hogy nem tartja szépnek az autó orrát, de arra számít, hogy a fejlesztések során ez még változni fog. Key a harmadik tesztre várja, hogy az STR10 végleges formát ölt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!