A Toro Rosso szombaton bemutatta történetének tízedik Forma-1-es autóját, az STR10-et, amellyel egy teljesen új, fiatal pilótapáros, Max Verstappen és Carlos Sainz Jr. fog nekivágni a 2015-ös idénynek.
A Red Bull faenzai székhelyű fiókcsapata tavaly a konstruktőri összetett 7. helyén végzett, amivel második legjobb eredményét állította be: csak 2008-ban, Sebastian Vettellel a volánnál voltak sikeresebbek, akkor hatodikként zárták az idényt. Ennek ellenére a tavalyi versenyzőiket lecserélték. Danyiil Kvjatot előléptették a Red Bull Racinghez, Daniel Ricciardo mellé, míg Jean-Eric Vergne kikerült a tehetségkutató programjukból, és a Ferrarihoz szerződött tesztpilótának.
A Formula Renault 3.5-bajnok Sainz kézenfekvő választás volt, a különleges tehetségnek tartott, még mindig csupán 17 éves Verstappen szerződtetése miatt azonban kemény bírálatok érték a Toro Rossót. Az FIA jórészt miatta szigorította az F1-es szuperlicenc megszerzéséhez szükséges feltételeket 2016-tól.
Míg a nagy testvér Red Bull új modelljének első példányát csak az utolsó pillanatban építették össze, a továbbra is Renault motorral hajtott STR10-et már a hét közepén bejáratták az olaszországi Misanóban. A Forma-1 hivatalos előszezonja vasárnap, a négy napos jerezi tesztsorozattal veszi kezdetét.
Az már a bemutató előtt kiderült, hogy a Jerezben holnap pályára lépő STR10-es modellen egyelőre a tavalyi autón is használt szárnyak kapnak helyet. A jelentős újításokat tartalmazó aerodinamikai csomag Barcelonában mutatkozik be, de a 2015-ös autó főbb vonásai már így is látszanak.
Az ellenfelek megoldásaitól eltérő, hegyes, de nem kitüremkedő orrkúpot terveztek a Toro Rossónál a jubileumi STR10-re, amelyen helyet kaptak a Mercedesen is látható apró szárnyak is. Az autó letisztult hatást kelt, a csapatfőnök Franz Tost „egyedinek” nevezte, és azt is kiemelte, hogy ez minden bizonnyal a legjobb autó, amit a faenzai kis csapat valaha épített.
Az egyelőre még bemutatásra váró Red Bullhoz hasonlóan a Toro Rosso autóját is az alaposan felülvizsgált Renault erőforrás hajtja. A jelentős átalakításoknak köszönhetően az STR10 hátsó traktusa is kompakt, nyúlánk hatást kelt.
Az eddig látott 2015-ös autók:
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!