Más sportolókhoz hasonlóan az autóversenyzők tisztaságát is rendszeresen ellenőrzik különböző doppingvizsgálatokkal, de náluk ritkán fordul elő tiltott szer használata. A 2015-ös év azonban pont egy ilyen esettel kezdődött: kiderült, hogy Franck Montagny szervezetében kokainszármazékot mutatott ki egy teszt, amelyet még tavaly november végén hajtottak végre a Formula E malajziai versenyét követően.
A L'Equipe arról számolt be, hogy a francia pilóta nem vitatja az eredményeket, és attól tart, hogy ezzel véget ért autóversenyzői karrierje. "Valószínűleg vége" - mondta. "A (malajziai) futam végén láttam, hogy a vizsgálatot végző személy felém int, és rögtön felfogtam, hogy nekem annyi. Szégyenteljes volt."
Montagnyt eltiltották a versenyzéstől, amíg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ítéletet nem hoz az ügyében. Arról nem érkezett hír, hogy a kokaint élénkítő-teljesítményfokozó hatása miatt, vagy kedvtelésből fogyasztotta-e.
A 36 éves francia 2001-ben az Open by Nissan, 2003-ban a World Series by Nissan (a WSR elődje) bajnoka lett, így felkeltette a Renault érdeklődését, és tesztpilótai állást kapott tőlük. Forma-1-es nagydíjon azonban a Jordannel mutatkozhatott be 2005-ben az első nürburgringi edzésnapon, és versenyen is csupán hétszer vehetett részt később (2006-ban, az újonc Super Aguri csapathoz szezon közben beugorva).
Montagny nem tudott gyökeret verni az F1-ben, de hosszú távú versenyzői karrierjéből kiemelkedik két dobogós helyezése a Le Mans-i 24 órás viadalon. A tavaly létrehozott Formula E első versenyhétvégéjén 2. lett, ám Malajziában nem szerzett pontot, és a sorozat következő állomásán betegségre hivatkozva már rajthoz sem állította csapata.
A legemlékezetesebb, formaautós versenyzőhöz köthető doppingeset a cseh Tomas Engéé, akinek a szervezetében marihuánát mutattak ki 2002-ben, ezért elvették tőle az F3000-es bajnoki címet. 1995-ben Rubens Barrichello és Max Papis akadt fent egy vizsgálaton, de ők nem kaptak büntetést, mert a tiltott szereket tudtukon kívül, betegség kezelésére használták.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!