Röviddel az első előszezoni teszt kezdete előtt a Mercedes hivatalosan is leleplezte 2015-ös versenyautóját, az F1 W06-ot. A címvédő istálló idei modellje viszonylag hamar elkészült, így már csütörtökön bejáratták az angliai Silverstone-ban, ahol a csapat két versenyzője, Nico Rosberg és Lewis Hamilton összesen 18 kört teljesített vele, mielőtt a hófúvás a bokszba kényszerítette őket.
Miután egyértelműen a legjobb hajtásláncot építette az új turbókorszakra, a Mercedes tavaly tizenhatot megnyert a szezon tizenkilenc fordulója közül, és nemcsak a konstruktőri, hanem Hamilton révén az egyéni vb-címet is elhódította. A csapatnál azonban így sem bízzák el magukat: az igazgatójuk, Toto Wolff elismerte, hogy a 2014-es fölényük „nem volt normális", ezért „az ismétlésben bízni önhittség lenne." Paddy Lowe, a csapat technikai igazgatója elárulta, hogy nagy hangsúlyt fektettek a tavaly problémásnak bizonyuló megbízhatóság javítására.
Bár a tavalyi Mercedes már aerodinamikai téren is a mezőny etalonjának számított, a legnagyobb előnyt kétségkívül a többiekénél kifinomultabb és erősebb hajtáslánc jelentette számukra. Főként a kipufogógáz hőenergiáját tudták hatékonyabban a hajtásba táplálni, mint a Renault és a Ferrari, s igaz ugyan, hogy a riválisaiknak 2015-re sikerült kiharcolniuk a szezon közbeni fejlesztési tilalom részleges feloldását, Wolff szerint ez valójában éppen a Mercedesnek kedvez majd.
Ugyanakkor az eredeti terveikkel ellentétben végül úgy döntöttek, hogy már az idénynyitóra kijátsszák a rendelkezésükre álló 32 fejlesztési zseton zömét, mert így az F1-be az idén visszatérő Honda számára is nehezíteni tudják a szezon közbeni fejlesztéseket.
A mai tesztnapról készülő egész napos élő tudósításunk itt érhető el.
Az eddig látott 2015-ös autók:
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!