Nem tetszik a DTM-ben érdekelt német autógyáraknak, hogy versenyzőik a jövő évtől nem kaphatnak F1-es jogosítványt, közismertebb nevén szuperlicencet, ezért a Mercedes, az Audi és a BMW közösen keresték meg az FIA-t, hogy változtatást érjenek el, tudta meg az Autosport.
Korábban a Renault is hasonló eszközzel élt, mert úgy gondolták, hogy a Formula Renault 3.5 bajnokság győztese túlságosan kevés pontot kaphat jutalmául, a DTM versenyzői viszont egyáltalán nem kapnak semmit elismerésül.
Mint ismeretes, az FIA 2016-tól 18 éves minimum korhatárt szabott meg az F1-ben, és a szuperlicenc kiadását pontokhoz kötik, amelyeket alsóbb motorsport-kategóriákban szerzett eredményekkel lehet elérni. A rendszer több visszásságot rejt magában, például a legtöbb pontot egy olyan bajnokság – az új Forma-2 - megnyeréséért lehet kapni, ami még nem is létezik.
A DTM pilóták közül különösen a Mercedes pártfogoltja, Pascal Wehrlein van nehéz helyzetben, mert több F1-es teszt után valószínűsíthető, hogy munkaadója előbb-utóbb F1-es ülést is intézne neki, de döntésük szerint Wehrlein az idén is a DTM-ben fog menni, így az érvényes szabályok szerint 2016-ban már nem kaphat szuperlicencet, bármilyen sikeres is lesz az egyszeres futamgyőztes, aki a bajnokság történetének legfiatalabb pilótája is volt.
Wehrlein mellett több fiatal versenyzőnek is lehet még jövője az F1-ben, a tavalyi bajnok Marco Wittmann például Toro Rosso tesztet kapott ajándékba bajnoki címéért a BMW-től.
Felszólalt a helyzet ellen Susie Wolff is, aki jelenleg nem versenyez sehol, mert az F1-es fejlesztőpilótai munkája ezt nem teszi lehetővé. A skót hölgy korábban több évig szintén a DTM mezőnyét erősítette. „Ez így nem maradhat” – idézte az Autosport.
„Pascal és én eltérő helyzetben vagyunk, ő egy feltörekvő pilóta. Ő egy olyan srác, akit nem lehet visszatartani, hogy betörjön a mezőnybe.”
A német túraautó bajnokság gyakori terep F1-es pilótáknak levezetés céljára. Versenyzett már itt Keke Rosberg, Jean Alesi, Heinz-Harald Frentzen, Mika Häkkinen, Ralf Schumacher, David Coulthard és Vitalij Petrov is. Az idei szezon során 9 versenyhétvégét rendeznek, 2016-ban ismét két futammal minden alkalommal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!