A Williams tavaly két szempontból tűnt ki még a többi mercedes-motoros csapat közül is: a végsebességük kiemelkedően nagy, a fogyasztásuk a versenyeken viszont feltűnően kicsi volt. Felipe Massa azonban az ausztráliai idénynyitó tapasztalatai alapján azt állítja, mindkét előnyüket elvesztették, mégpedig elsősorban a Ferrarival szemben, amely a motorok terén óriásit lépett előre a tél folyamán.
„Már nincs előnyünk az egyenesekben" – jelentette ki a brazil. „A Ferrari motorja rengeteget fejlődött. Sokkal jobb lett a rendszerük a tavalyihoz képest. Az előző szezonban az autónk lassabb volt a kanyarokban, mert kisebb volt a leszorítóereje a Ferrarinál, cserébe viszont sokat nyertünk az egyenesekben."
„Ott ellensúlyoztuk a máshol elszenvedett időveszteséget, csakhogy többé nem jobb a végsebességünk sem. Most tehát az aerodinamikai lett a döntő, és azon még dolgoznunk kell."
Massa tavaly rendszerint egyike volt a legalacsonyabb fogyasztással vezető versenyzőknek, ami különösen a futamon súlyelőnyt is jelentett, mert kevesebb benzinnel vághatott neki a távnak. Ausztráliában, ahol vereséget szenvedett a mögüle rajtoló Sebastian Vetteltől, azonban szerinte már ebből sem profitálhatott – igaz, a melbourne-i pálya a többihez képest szélsőségesen üzemanyagigényes.
„Gondunk volt a fogyasztással is" – árulta el Massa. „A versenyen kicsit spórolnunk kellett a benzinnel, vagyis a takarékosságon is javítanunk kell. Megváltoztattunk valamit a motoron, de az új rendszerből még meg kell tanulnunk kihozni a maximumot."
A Williams egyébként a Mercedes gyári csapatától eltérően nem vízzel, hanem levegővel hűti a töltőlevegőt, és nem a Petronas, hanem a Petrobras üzem- és kenőanyagait használja, ami a teljesítményen túl kihatással lehet a fogyasztásra is.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!