Bizarr közjáték zavarta meg a Sauber előkészületeit az egy héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíjra, amelyen a csapat két pilótája mellett az akkor még érvényes szerződéssel rendelkező korábbi tesztpilótájuk, Giedo van der Garde is részt kívánt venni.
A holland pilóta megnyert perek sorozatával próbált érvényt szerezni igazának, és egy ponton felmerült, hogy akár a Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn ellen is büntetőeljárás indulhat.
„Amikor az ember egy ausztrál bíróságon ül, és elhangzik a ’börtön’ szó, az sokkoló” – idézte Kaltenbornt a svájci Sonntagsblick. „Valóban követtem el hibákat. Túlságosan megbíztam másokban, és keservesen megbűnhődtem érte.”
Van der Garde az Ausztrál Nagydíj előtt üléspróbán is részt vett a csapatnál Melbourne-ben, sőt az alacsonyabb Marcus Ericsson overallját is magára öltötte, de nem kapta meg az F1-es szuperlicencet, így végül nem indulhatott a versenyen. Végül önmaga állt el az indulástól, majd később peren kívül megegyezett a Sauberrel, amely állítólag 15 millió euró kárpótlást fizet neki.
„A bíróságok nem erkölcsi elvek alapján döntenek. Számukra kizárólag az írásos megállapodások jönnek számításba” – magyarázta az indiai származású, osztrák nő, aki nem kételkedik abban, hogy a holland pilótát csak az adminisztratív okok tántorították el versenyzési szándékától. „Ha megkapta volna a szuperlicencet az FIA-tól, mindent megtett volna, hogy vezethessen” - vélte.
A svájci istálló a pályán igyekezett feledtetni a viszontagságokat, és vasárnap mindkét autójukkal pontokat szereztek, ami megnyugvást hozott a Sauber számára. Kaltenborn szerint az előrelépés nagyban a Ferrari erőforrás fejlődésének köszönhető.
„Ez elég komoly fejlesztés volt” – jelentette ki. „Igazán remek munkát végeztek, ez kellemes meglepetésként ért bennünket. Szükség van egy ehhez fogható erőforrásra. Az autó önmagában soha sem elegendő, jó csomagot kell összeállítani” – vélte, valamint azt is kifejtette, hogy jelenlegi helyzetük lehetővé teszi további pontok gyűjtését. Ellentétben a tavalyi szezonnal, „amikor még lehetőségünk sem adódott, olyan messze voltunk tőle.”
Kaltenborn szerint viszont az anyagi nehézségek ettől még nem oldódnak meg, mert a jobb eredmények nem garantálnak automatikusan több szponzort, pedig a háttértámogatás elengedhetetlen ahhoz, hogy egy csapat működése fenntartható legyen.
„Ha visszatekintünk 2012-re, nagyon jó eredményeink voltak, de ez nem azt jelentette, hogy hétfő reggel az emberek sorban álltak a gyárkapu előtt, mert szponzorálni akartak minket. Ez sajnos nem ilyen egyszerű” – ismerte el, de úgy látja, hogy a sikerek „megmutatják, hogy visszatértünk. Felejtsük el a tavalyi évet, ami csak egy kisiklás volt, és nem szabad ismét előfordulnia.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!