A várakozásoknak megfelelően katasztrofálisan alakult a McLaren-Honda új közös korszakának kezdete a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon, amelyen az egyetlen pozitívum az volt a wokingi csapat számára, hogy Jenson Button révén az idén először teljesíteni tudtak egy teljes versenytávot.
Ez viszont csak csökkentett üzemmódban volt lehetséges, így a visszafogott motorerő miatt Button az utolsó, 11. helyen ért célba, és a két McLaren az időmérő edzésen sem volt képes elmozdulni az utolsó rajtsorból. Kevin Magnussen ráadásul már a rajtrácsra menet kiesett egy motorhiba miatt.
Ennek ellenére a wokingi istállónál továbbra is biztosak abban, hogy az autójuk alapvetően jó, és vissza tudnak majd térni az élmezőnybe, de Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke egyelőre nem tudta megmondani, hogy ez mikor várható.
„Nincs menetrend” – jelentette ki Boullier. „Ahol most tartunk, az alapok megvannak. Kicsit olyan a helyzet, mint a tyúké meg a tojásé. Fejleszthetjük az autót, de ha nem megyünk elég gyorsan, a gumik nem kerülnek üzemi hőfokra, így sok, a teljesítményt befolyásoló paramétert elvétünk.”
„Minél feljebb emeljük az autónk teljesítményét, annál jobban ki tudjuk aknázni a benne rejlő lehetőségeket. Úgyhogy az elején jelentősen több potenciált kell tudnunk kinyerni, de azt még nem tudom, mikor érhetünk el tisztességes eredményt.”
Boullier korábban azt nyilatkozta, hogy európai szezon kezdetére állhat össze az MP4-30, és annak ellenére sem kezdte hibáztatni a Hondát, hogy jellemzően az erőforrással kapcsolatos hibák miatt vesztettek sok időt a teszteken és az idénynyitón.
„Nem hiszem, hogy van egy győztes autónk, és minden a motor hibája lenne” – ismerte el. „Az egész autó egy új koncepció, és még ha megfelelőek is az alapok, jól vezethető és gyors, akkor is fejlesztenünk kell rajta. A szimulációkból tudjuk, hogy a tavalyihoz képest jobb, de azzal is tisztában vagyunk, hogy az aero- és járműdinamikai újítások terén jelentős dolgokat tudunk még megvalósítani.”
Noha a Honda az első pályatesztek óta az erőforrás különböző meghibásodásaival küzd, a barcelonai teszteken az MGU-K egység visszatérő problémája okozott számukra fejtörést. A japánok vezetője nem jelentette ki, hogy ez akasztotta meg a felkészülést, csak annyit ismert el, hogy úgy véli, rájöttek a gondok okára.
„Azt már tudjuk, hogy mi történt, úgyhogy most lépésről lépésre haladunk, és már meg is találtuk” – nyilatkozta Jaszuhisza Arai, a Honda motorfejlesztésének vezetője. „Miután levontuk a tanulságokat, a javításokat már a következő versenyen alkalmazzuk, majd az azt követő futamokon újabb lépéseket teszünk. Nem árulom el a céldátumot.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!