A Red Bulltól átigazoló Sebastian Vettel Melbourne-ben egy dobogós hellyel mutatkozott be a Ferrarinál, a rajt után azonban meleg helyzetbe került, amikor kis híján összeütközött a csapattársával. A rajtot ugyanis Kimi Räikkönen kapta el jobban, és ő is haladt előrébb, mígnem Vettel kifékezte őt az első kanyarnál. A két Ferrari ekkor került ijesztően közel egymáshoz, és miközben Räikkönen lassított, hogy kihátráljon a veszélyes helyzetből, Carlos Sainz nekikoccant.
A finn az Ausztrál Nagydíj után azt mondta, az incidens nem fenyegeti közismerten jó viszonyát Vettelel. „Nem. Valaki más jött nekem hátulról. Nem köztünk történt a dolog" – jelentette ki. „Az ütközés miatt bekapcsolt a lefulladásgátló, a következő kanyarban pedig oldalról jöttek belém, és meglepődtem, hogy az autóm egyáltalán épen maradt. Azt hiszem, egy kicsit megsérült, de nem vészesen."
Räikkönen visszaesett a 8. helyre, majd két kerékcserés taktikára váltva felkapaszkodott ötödiknek, holott már az első kiállásánál 5 másodpercet vesztett, mert nem tudták feltenni az autójára a balhátsó kereket. A következő alkalommal ismét ugyanazzal akadt gondjuk a szerelőknek, akik nem is emelték fel a kezüket, Räikkönen előtt mégis zöldre váltott a jelzőlámpa. Ezért gázt adott, de a rosszul rögzített kerék miatt hamarosan végleg le kellett húzódnia a pálya szélére.
Habár a Ferrari technikai igazgatója, James Allison azt mondta, még nem tudják, mi okozta a problémát – amelyre még a verseny közben a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene is személyesen kért magyarázatot a szerelőktől –, a Sky Sports szerint a kerékagy lehetett repedt. „Kimi tempója teljesen rendben volt, bár a bokszkiállásnál történtek miatt eléggé ki vagyunk akadva" – mondta Allison.
A verseny harmadik leggyorsabb körét megfutó Räikkönen és a Ferrari ellen veszélyes kiengedés címén a sportfelügyelők is vizsgálatot indítottak, végül azonban nem szabtak ki semmilyen büntetést rájuk.
Vettel immár egy harmadik csapat színeiben állhatott fel a dobogóra a pályafutása során. „Eddig csak titokban voltam Ferrari-rajongó, most már hivatalosan is az lehetek" – jelentette ki a német. „Már a felvezető körben nagyszerű érzés töltött el. A Ferrari-zászlók biztos eddig is ott voltak a pálya mellett, csak nem fordítottam rájuk figyelmet."
„Megtiszteltetés a piros autóban ülni. Miközben az ember a versenyzésre koncentrál, és minden egyes körben odateszi magát, nem foglalkozik a színnel, de amikor meglengették a kockás zászlót, az fantasztikus érzés volt."
Vettel, aki 3 körrel későbbi kiállása révén tudta megelőzni a kerékcseréig előtte haladó Felipe Massát, örült a dobogós helyének, ám rámutatott, hogy a Mercedes előnye ijesztően nagy volt. „Gondoskodnunk kell róla, hogy ez az eredmény ne maradjon egyszeri fellángolás" – figyelmeztetett. „Két lábbal a földön állva el kell ismernünk, hogy ez a hétvége a Mercedes kezében volt. A lemaradásunk óriási. A következő versenyre talán csökkenhet kissé, közelebb kerülhetünk hozzájuk, de az sem kizárt, hogy még távolabb leszünk tőlük."
Allison is elismerte, hogy nagy a különbség. „Tavaly egész évben csak egy dobogós helyet szereztünk" – emlékeztetett ugyanakkor. „Ez érdekes év lesz, mert a motor fejlesztésére is van lehetőség. Meglátjuk, ez meddig repít minket." Az ausztráliai idénynyitó után a rivális Williams technikai igazgatója, Pat Symonds nyíltan elismerte, hogy „a Ferrari gyorsabb nálunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!