Hosszú évek óta tartja magát a pletyka, hogy a Volkwagen-csoport az Audi márka révén a Forma-1-be készül, miután az elmúlt másfél évtized során a Le Mans-i 24 órás versenyt szinte minden alkalommal megnyerték.
Németországban viszont úgy hírlik, hogy az autógyártó óriás elnöke, Ferdinand Piech és Bernie Ecclestone nincs jó viszonyban egymással, ezért amíg a brit üzletember irányítja az F1-et, a VW nem kötelezi el magát a világbajnokság mellett.
„Nekem ezt még senki sem mondta, de ha ez a helyzet, akkor távozom. Örömmel lemondok, ha így megnyerhetjük ezeket az embereket” – állította Ecclestone a BBC-t képviselő Eddie Jordannek.
Ecclestone Malajziában még határozottan úgy vélte, hogy őt csak kirúgni lehet az F1 éléről, Bahreinben viszont kijelentette, a csapatok kérésére is elhagyná a sportágat, ezt azonban még senki sem kezdeményezte.
A VW konszern berkein belül hatalmi harc kezdődött az elmúlt napok során, ennek részeként Piech, a vállalatcsoport elnöke megpróbálta eltávolítani a vezérigazgatói posztot betöltő Martin Winterkornt, az Audi korábbi vezetőjét, akiről úgy hírlik, hogy lelkes a versenyzés kapcsán, és az F1-es részvételt is támogatja. A hírek szerint Winterkorn egyelőre élvezi az igazgatótanács bizalmát.
Az Audi és a Motorsport.com információi szerint a konszernhez tartozó Bugatti is készített megvalósíthatósági tanulmányt az esetleges F1-es szerepléssel összefüggésben, és amennyiben Winternkorn meg tudja szilárdítani a pozícióját a vállalatcsoportnál, az F1-es tervek lendületet kaphatnak.
Az elmúlt hónapok során több egykori F1-es topmenedzser és szakember is csatlakozott a négykarikás gyártó stábjához: Stefano Domenicali a Ferrari csapatfőnöki posztját cserélte egy hivatalosan nem motorsporttal kapcsolatos pozícióra, de leigazolták a Williamsnél és a BMW Saubernél is dolgozó, valamint a 2009-es Brawn GP autót tervező Jörg Zandert, illetve a Ferrari szimulátor-specialistáját, Gabriele Delicollit.
A VW és különböző márkái jelenleg a Sportautó Világbajnokságban (Audi, Porsche), a Rali Világbajnokságban, a Ralikrossz Világbajnokságban, a Forma-3-ban (VW), a GT versenyeken (Bentley és Lamborghini) illetve a DTM-ben (Audi) vannak jelen. Korábban indítottak gyári SEAT-okat a Túraautó Világbajnokságban, és az Audi a fizetős ügyfelei számára is kínál GT3-as, valamint márkakupás autókat.
Mióta a Red Bull leplezetlenül elégedetlen a Renault F1-es erőforrásaival, és felvetették a kiszállás lehetőségét is, felmerült a lehetőség, hogy a Scuderia Toro Rossót a franciák gyári csapatként üzemeltethetik tovább, a Red Bull Racinget pedig az Audi vásárolhatja fel. Az osztrák vállalat több bajnokságban is szponzorálja a VW konszern csapatait.
Helmut Marko, a vállalat motorsport tanácsadója viszont határozottan cáfolta, hogy eladnák a brit istállót a német gyártónak, és a Renault vezetése is megerősítette kiállását az F1-es projekt mellett, így a jelenlegi sikertelenség ellenére a franciák távozása sem valószínű.
A Red Bull és a Renault szerződése viszont 2016 végén lejár, és a legfrissebb hírek szerint 2017-től újszerű motorok kerülhetnek az F1-es autókba. Ez akár jó lehetőség is lenne az Audi számára, hogy belépjenek az F1-be. A Bentley-t és a Bugattit vezető Wolfgang Durheimer még 2011-ben az Auto Motor und Sportnak azt nyilatkozta, hogy a VW csoportnak van elég márkája egy F1-es szerepléshez, és 2018-at jelölte meg a kezdés lehetséges időpontjának.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!