A hétvégén rendezik a Le Mans-i 24 órás verseny főpróbájának is tekinthető 6 órás futamot Spában, ahol a korábbi F1-es pilóta Mark Webber mellett a mezőny aktív tagja, Nico Hülkenberg is rajthoz áll a Porsche színeiben. Tavaly olyan pletykák láttak napvilágot, hogy Fernando Alonso is élénken érdeklődött a német gyár egyik ülése iránt, de a spanyol szerepléséből egyelőre nem lett semmi.
A finn Ilta Sanomat szerint a 34 esztendős pilótát a McLaren azután tiltotta el a Sportautó Világbajnokság (WEC) futamaitól, hogy Webber novemberben súlyos, kórházi ellátást is igénylő balesetet szenvedett az interlagosi versenyen.
A Marca úgy tudja, Alonso már meg is állapodott a Porschéval a spái és a Le Mans-i szereplésről, de a spanyol sportnapilap informátorai arról számoltak be, hogy a végül meg nem rendezett Koreai Nagydíj állt a megvalósulás útjába. Az állítólagos megállapodás „a McLaren támogatásával jött volna létre, egészen addig, amíg a Koreai Nagydíj meg nem jelent az előzetes 2015-ös versenynaptárban” – adta hírül a lap.
A Koreai Nagydíj az előzetes versenynaptár szerint május első hétvégéjén zajlott volna, de az ázsiai ország futamának visszatérése már akkor teljesen lehetetlennek tűnt, amikor az újra felbukkant a menetrendben. Arra mindenesetre jó volt, hogy a dátum ütközzön a spái futammal, ami kulcsfontosságú a Le Mans-i 24 órásra való előkészületek során.
„Alonso úgy könyvelte el a lépést, hogy a (Bernie Ecclestone által vezetett) FOM így állít képzeletbeli falat az F1-es pilóták köré” – írja a Marca.
Bár az idén 19, jövőre pedig akár 21 futamot is rendezhetnek az F1-ben, a tesztek hiánya, és a gyártók jelenléte miatt egyre több aktív F1-es versenyző és tesztpilóta – köztük Jenson Button, Kevin Magnussen, Adrian Sutil és Max Chilton is - szimpatizál a sportautó-futamokkal, különösen a Le Mans-i 24 órás versennyel.
2016-ban viszont alaposan felborulhat az F1-es világbajnokság menetrendje, ami tovább nehezítheti az átjárást a versenyzők számára a szériák között. Több futam is egymást követő hétre kerülhet a naptárba, a mezőny hosszabb ideig is távol lehet Európától, ráadásul a szezon is a megszokottnál később, 2016. április 3-án kezdődhet Ausztráliában.
„Engem nem zavar a dátum” – nyilatkozta Andrew Westacott, a futamot rendező ausztrál szervezet új vezetője a Fairfax Mediának. „Nagyon örülök, hogy ilyen hamar megerősítették” – tette hozzá, de a FOM közleményben cáfolta ezt. „A jelek szerint a 2016-os naptár tervezete valóban kiszivárgott” – ismerték el. „E naptár viszont még nincs jóváhagyva.”
Az FIA és a Le Mans-i 24 órást rendező ACO megállapodása szerint a maratoni futam hétvégéjén nem rendeznek másik, nagyszabású autóversenyt, de az F1-es pilóták vendégszereplését meggátolhatja, ha az idei szezonhoz hasonlóan felmerül a veszély, hogy a felkészülési versenyek ütköznek az F1-es futamok időpontjaival.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!