Noha a Honda motorjával küszködő McLaren idén még egyetlen pontot sem szerzett, a csapatnál továbbra is pozitív hangulat uralkodik. Az istállónál nem a motorszállító leváltása volt az egyetlen változás a közelmúltban, fokozatosan átszervezték a menedzsmentet és a mérnöki gárdát is. A versenyigazgató Eric Boullier szerint az elmúlt egy évben megváltozott a csapat szemlélete, ami pozitívan hatott a működésükre.
„Most a vállalat összes szintjén tisztán átlátható a vezetőség munkája" – magyarázta a francia, aki 2014 elején csatlakozott a McLarenhez. „A hozzáállásunk is megváltozott: nemcsak megmondjuk az embereinknek, hogy mit csináljanak, hanem meg is kérdezzük a véleményüket. Őket is bevonjuk a munkába, és megoszthatják a gondolataikat, ötleteiket."
Boullier szerint az új szemléletnek köszönhetően az alkalmazottak „jobban magukénak érzik az autót, és ezért motiváltabbak, valamint az érdeklődésük is nagyobb." A versenyigazgató úgy véli, a változás máris meglátszik a csapaton, különösen az új fejlesztések terén lettek hatékonyabbak.
„A tavaly kipróbált fejlesztéseinknek körülbelül az 50 százaléka nem működött rendesen" – árulta el. „Idén sikerült körülbelül 10 százalékra csökkenteni ezt az arányt."
A McLaren mérnöki gárdáját vezető Matt Morris is egyetért azzal, hogy kulcsfontosságú volt a szemléletváltás. „Az embereink most úgy érzik, több közük van az autó fejlesztéséhez" – nyilatkozta a 2013-ban igazolt szakember. „Az átszervezés előtt néhányan úgy érezték, nem vehetnek részt a folyamatban, csak azt csinálhatják, amire utasítják őket. Most nagyobb hatalmat kaptak: az autó egy darabját magukénak érezhetik, és erre büszkék."
A McLaren az aerodinamikai részlegét is átszervezte, megszerezték például a Red Bulltól Peter Prodromou-t, akit korábban Adrian Newey jobbkezének tartottak. A brit mérnök munkájának hatása máris érződik az istállón, neki tulajdonítják ugyanis, hogy az idei autó sokkal vezethetőbb lett.
„Ami az aerodinamikát illeti, az elmúlt néhány idényben a csapat kicsit eltévedt" – nyilatkozta Prodromou. „Egyértelmű volt, hogy ha nem változtatunk az elképzeléseinken, akkor nem tudunk többet kihozni az autónkból."
Prodromou elmondta, a McLaren aero-részlege is új felfogással dolgozik, és a munkamódszerein is változtatott, amivel sikerült megalapozniuk a jövőjüket.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!