A hétvégén következő Spanyol Nagydíj az F1 európai szakaszának nyitányaként mindig egy új kezdetet jelent a csapatok számára az autók fejlesztése terén, Fernando Alonso februári tesztbalesete miatt viszont a McLaren további kérdésekre is számíthat Barcelonában a még mindig lezáratlan eset körülményeiről.
Alonso máig rejtélyes körülmények között a falnak csapódott a katalán pályán, s bár az agyrázkódáson túl komolyabb sérülés szerencsére nem érte, több napot is kórházban töltött, és orvosai tanácsára az idénynyitó futamot is kihagyta.
Az El Mundo című lap értesülései szerint Alonso vacsorára hívta az őt kezelő orvosi stáb tagjait a Spanyol Nagydíj előtt, hogy köszönetet mondjon azoknak, akik gondját viselték, miután a kórházba szállítás közben kétszer is elaltatták.
A kétszeres világbajnok balesetének részleteit máig homály fedi: a McLaren eleinte az erős szelet okolta, és kizárták a műszaki hiba lehetőségét, Alonso viszont a Malajziai Nagydíjon nyíltan kijelentette, hogy a kormánymű hibája miatt vesztette el az uralmát az autó fölött, ezt viszont a csapat adatokkal nem tudta alátámasztani.
Vita volt azzal kapcsolatban is, hogy Alonso éber volt-e a baleset során: saját elmondása szerint igen, csak a kórházba szállítás során esett ki az emlékezetéből néhány óra. Akárhogy is történt, a McLaren cégcsoportot vezető Ron Dennis szerint ideje túllépni az eseten.
„Szerintem mindenki igazat mondott, de sajnos az emberek mindennek a sötét oldalát látják” – jelentette ki a brit a Sky-nak. „Ha Fernando valami rendelleneset érzett az autójával kapcsolatban, én nem fogom őt megcáfolni, de igazából már a jövővel foglalkozunk.”
A váratlan baleset mellett a Honda gyenge teljesítménye szolgáltatja a legtöbb beszédtémát a McLaren kapcsán. Bár a pontszerzés továbbra sem jött össze, Alonso a Bahreini Nagydíjon már a középmezőnyben tudott csatázni, ami a Honda szerint a fejlődést mutatja.
„Napról napra valós fejlődést láthatunk” – nyilatkozta Jaszuhisza Arai, a Honda F1-es programjának vezetője a Turun Sanomatnak. „Biztos vagyok abban, hogy az erőfeszítéseink eredményekben is meg fognak mutatkozni.”
Bár Alonso valóban közelített az pontszerzők tempójához, Jenson Button el sem tudott rajtolni Bahreinben. Arai elismerte, hogy a brit versenyző problémáira még megoldást kell találniuk, de azt is hozzátette: az első európai futam előtt keményen dolgoztak a fejlődés érdekében.
„Egy hegységet kell megmásznunk, és még nem vagyunk a csúcson. A dobogóban reménykedünk, ez a célunk a további tizenöt verseny előtt” – jelentette ki a japán vezető, aki cáfolta, hogy az F1 jelenlegi korszaka túl kemény diónak bizonyul a Honda számára.
„Azt nem mondanám, hogy nehezebb, mint vártuk, de azért összetettebb” – ismerte el. „A Honda számára fontos, hogy változtasson a munkakultúráján, úgyhogy finomítunk a harmonizációs folyamatokon, a munkamódszereken, a tanulási fázisokon és a vezetési gyakorlatunkon.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!