Az első két verseny után úgy tűnt, kicsit fellélegezhetnek azok a csapatok, amelyek már a szezon elején motorproblémákkal küszködtek. Az idény során felhasználható hajtáslánc-elemek számát az idén négyre csökkentették, de a vártnál több volt a műszaki hiba, így a Red Bull autóiba például a hétvégi Spanyol Nagydíjon máris a negyedik belsőégésű motort fogják beszerelni.
Márciusban az a hír járta, hogy az istállók egyhangúlag jóváhagyták a keret öt motorosra bővítését, bár az egyik megoldás szerint a plusz erőforrást csak a szabadedzéseken szabadott volna használni. Ám most ez a lehetőség is bezárulni látszik, mivel Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli elnöke az APA hírügynökségnek nyilatkozva kijelentette: „Nem lesz ötödik motor. A szezon közepén nem lehet megváltoztatni a szabályokat."
Ez különösen kellemetlen a Renault csapatai, és főleg a Red Bull számára, melynek főnöke, Christian Horner a Marcának azt állította, hogy a Malajziai Nagydíjon még mindenki elfogadta az ötödik motorral kapcsolatos javaslatot.
Ha Laudának igaza lesz, és a bővítés meghiúsul, az segít bebetonozni a Mercedes előnyét, legalábbis a motorok frontján. A csapat szóvivője a Globo TV-nek úgy nyilatkozott, Barcelonába „a terveink szerint ugyanazt a változatot visszük el, mint amit az első négy versenyen használtunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!