A Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA azon dolgozik, hogy valamilyen módon szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki a szurkolókkal. Az F1-et gyakran támadják a megközelíthetetlensége miatt, hiszen a rajongóknak a versenyhétvégéken is nagyon kevés lehetőségük van arra, hogy közel kerüljenek a pilótákhoz.
A GPDA elnöke, Alex Wurz Spanyolországban elárulta, a versenyzők most magukhoz ragadták a kezdeményezést, és megpróbálnak olyan ötletekkel előállni, amelyek segítségével közelebb kerülhetnek a közönséghez. A szervezet a Spanyol Nagydíj hétvégéjén már össze is ült, hogy megvitassák a terveket, de a kezdeményezést azok a pilóták is támogatják, akik nem tagjai a GPDA-nak.
„Elsősorban azért dolgozunk, hogy biztonságosabbá tegyük a sportot. De a rajongókért is tennünk kell valamit – szeretnénk velük interaktívabb módon kapcsolatba lépni" – nyilatkozta Wurz, aki 2007-ig versenyzett a Forma-1-ben, most pedig a hosszútávú világbajnokságban (WEC) indul, az F1-ben pedig szakkommentátorként dolgozik. „Szerintem Monacóban már sokkal többet tudunk mondani a terveinkről, ott majd részleteket is elárulunk."
Hasonló törekvések már korábban is voltak, aminek egyik eredménye, hogy 2009 óta a nagydíjakon kötelezővé tettek a pilótáknak az autogramosztást egy meghatározott időpontban.
Wurz elmondta, azért nem sokat tudnak tenni a versenyzők, hogy fizikai értelemben közelebb kerüljenek a szurkolókhoz, hiszen ez a csapatokon, a promótereken és Bernie Ecclestone-on múlik. Valamilyen változást azonban mindenképpen ki szeretnének harcolni, hiszen Wurz szerint a szurkolók „többet érdemelnek."
„Mindenki tudja, hogy a rajongók nélkül a sport sem létezne. Ezért szeretnénk közelebb kerülni hozzájuk a magunk módján. Szerintem Monacóban érdekes dolgokat közölhetünk majd" – nyilatkozta. „Több millió szurkolónk van az egész világon – miért ne léphetnénk velük megfelelőbb módon kapcsolatba? A megbeszélésünkön azok is részt vettek, akik nem tagjai a GPDA-nak, és szerintem jó ötletek születtek. Monacóban többet is elárulhatunk."
Wurz elmondta, a GPDA szorosan együttműködik a szabályalkotókkal, és közösen szeretnék kideríteni, mi lenne a legjobb megoldás.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!