A Stratégiai Munkacsoport tagjai csütörtökön ültek össze, hogy megvitassák a sportág jövőjével kapcsolatos kérdéseket. A találkozón jelen volt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt, Bernie Ecclestone, valamint hat csapat - a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Red Bull, a Williams és a Force India – képviselői is. Hivatalos tájékoztatást még nem adtak ki arról, hogy mire jutottak a megbeszélések során, néhány információ azonban kiszivárgott az ülésről.
Az Autosport értesülései szerint először számos költségcsökkentési javaslatot elvetettek, például azt, hogy betiltsák a szélcsatornákat, és helyettük számítógépes áramlástani modellezést (CFD) használjanak az autók fejlesztéséhez. Szóba került az is, hogy egy új fizetési rendszert vezessenek be a motorszállítók és a partnercsapataik között, az istállók számára kedvezőbb feltételekkel. Ezeket a javaslatokat azonban állítólag hamar elvetették, ahogy azt is, amely a kereskedelmi bevételek egyenlőbb elosztását vetette fel.
Ehelyett ismét szóba került az ügyfélautók bevezetésének ötlete. Évek óta felmerülő kérdés, hogy a Forma-1-ben újra engedélyezzék-e, hogy a kisebb istállók a kasztnit is megvásárolhassák a nagyobbaktól. Jelenleg minden csapatnak saját kasztnit kell építenie, és sokak szerint ellenkezne a Forma-1 szellemiségével – és a konstruktőri bajnokság fogalmával -, ha az is felkerülne a megvásárolható elemek listájára.
A csütörtöki megbeszélésen egyelőre azt döntötték el, hogy a Stratégiai Munkacsoport a következő hónapokban megvizsgálja, járható út lenne-e az ügyfélautók bevezetése. A Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Mercedes képviselőjét kérték fel egy megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére, amelynek valószínűleg a Motorsport Világtanács júliusi üléséig el is kell készülnie.
A Motorsport.com információi szerint a Stratégiai Munkacsoport többi tagját a McLaren vezére, Ron Dennis győzte meg arról, hogy újra vizsgálják át az ügyfélautók bevezetésének lehetőségét. A McLaren már régóta pártolja az elképzelést, a gyengélkedő Honda motor miatt pedig különösen hasznukra válhatna, ha lenne egy partnercsapatuk. Ráadásul az általuk támogatott fiatal versenyzőket is szeretnék elhelyezni valahol, hiszen Fernando Alonso és Jenson Button mellett olyan pilótákkal van megállapodásuk, mint a tavalyi évet végigversenyző Kevin Magnussen, vagy a GP2-t jelenleg uraló Stoffel Vandoorne.
A csapatok csütörtökön arról is szavaztak, hogy egy előzetes megállapodásnak megfelelően megemeljék-e az idén felhasználható motorok számát. Ahogy várható volt, több istálló is ellenezte az ötletet, ezért a szabályok egyelőre biztosan nem változnak: a tavalyi öt helyet idén csak négy erőforrást lehet büntetlenül felhasználni.
Ez több csapatot is érzékenyen érinthet, a Red Bull például már az idény ötödik hétvégéjén, Barcelonában a negyedik motort használta Daniel Ricciardo autójában. A McLaren sincs sokkal jobb helyzetben, ők 14 versennyel az idény vége előtt a harmadik motorjukat használták a Spanyol Nagydíjon.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!