Tavaly szinte semmi nem szivárgott ki arról, hogy a színfalak mögött milyen volt Fernando Alonso és Kimi Räikkönen kapcsolata. A finn erről továbbra sem beszél, de azt nem rejti véka alá, és látszik is rajta, hogy sokkal felszabadultabb, mint egy évvel ezelőtt volt.
Habár ez valószínűleg csak részben vezethető vissza a Ferrari átszervezéséből adódó megváltozott munkakörnyezetre, mert az autót is hozzáigazították a stílusához, Räikkönen az Origo GPhírek kérdésére Barcelonában elismerte, hogy úgy érzi, az istálló jelenlegi, Maurizio Arrivabene által vezetett menedzsmentje egyenrangú félként kezeli őt és Sebastian Vettelt.
„Ez szerintem előnyös változás. Csakis ebben a szellemben szabadna irányítani a csapatot, ez nekik is jobb" – mondta. „Elvégre két autójuk van, és igen, versenyzőként az egyéni vb-címért harcolunk, de a csapat a konstruktőrit akarja megnyerni, ahhoz pedig mindkettőnkre szükség van."
„A Ferrari a Ferrari győzelméért dolgozik, ezért helyes, ha mindketten egyforma, tisztességes elbánásban részesülünk. Így minden rajtunk múlik. Cserébe igyekszünk óvatosan bánni egymással, és megpróbáljuk ugyan legyőzni a másikat, de csakis pozitív szellemben, a csapat érdekeit szem előtt tartva."
Räikkönen új csapattársával, Vettellel közismerten baráti viszonyban van. Noha Alonsót, vagy a Ferrari korábbi főnökeit, Stefano Domenicalit és Marco Mattiaccit konkrétan nem nevezte meg, amikor rákérdeztünk, hogy korábban nem érezte-e egyenrangúnak a garázs két oldalát, diplomatikusan azt felelte: „Más a helyzet, mint tavaly. Sokkal jobb lett."
A változás legfőbb felelőseként ismét Arrivabenét emelte ki, aki korábban a Marlboro szponzori programjának fejeként került kapcsolatba a Ferrarival. „Egy más csapatfőnökkel a viszonyom is más" – magyarázta. „Mauriziót régóta ismerem, nagyon jóban vagyunk, és igen, a csapatot az idén más szellemben irányítják. Belül is minden másképp történik."
Räikkönen nemcsak a pályán kívül lett oldottabb, hanem az eredményei is látványosan javultak, amióta a Ferrari új útra lépett. Bahreinben két év után először állhatott ismét a dobogóra, egy alternatív taktikával legyőzve Vettelt, valamint a fékhibával küszködő Nico Rosberget is.
Habár az előző versenyen, Kínában szintén hosszabbra hagyták a középső etapját, mint Vettelnek, Räikkönen az Origo GPhíreknek azt állította, ez nem tudatos, előre eltervezett stratégia a Ferrari részéről, és nem magyarázható azzal, hogy ő jobban kíméli a gumikat. „Sok tényezőn múlik, például az autók aktuális pozícióján" – mondta. „Nem lehet előre eldönteni, hogy mit csináljunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!