Az olasz Omnicorse úgy tudja, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy „emberi telemetriát" szeretne tesztelni a versenyzőkön az idény későbbi szakaszában. Az elképzelés szerint a pilóták vezetés közben egy olyan rendszerre lennének kötve, amely folyamatosan mérné és rögzíteni a szívverésükkel, a légzésükkel és a testhőmérsékletükkel kapcsolatos adatokat.
A kezdeményezés lényege, hogy baleset esetén az orvosok több információhoz jussanak a versenyzők egészségi állapotáról, sőt abban az esetben is hasznos lehet, ha az incidensek kiváltó okát szeretnék megtalálni.
A mai napig nem tudni például, hogy Fernando Alonso miért ütközött a falnak februárban, a barcelonai téli teszteken. A spanyol azt állította, nem tudott rendesen kormányozni az ütközés előtt, a McLaren szerint azonban a telemetriai adatok és az autón elvégzett vizsgálatok ezt nem támasztják alá.
Felmerült az is, hogy Alonso esetleg rosszul lett a baleset előtt, és ezért hajtott a falnak. A kétszeres világbajnokot napokig megfigyelés alatt tartották a kórházban, de nem találtak nála olyan egészségügyi problémát, ami közrejátszhatott az ütközésben. Az ehhez hasonló rejtélyes ütközéseknél például hasznos lehet, ha vissza tudják nézni, milyen állapotban volt a versenyző az ütközés előtti pillanatokban.
„A balesetet követő három hétben az FIA-val együttműködve aprólékos vizsgálatokat végeztünk el. Szétszedtük az autót, a tesztpadon is megvizsgáltuk. Az összes adatot átnéztük, mindent felnyitottunk" – idézi az Express az McLaren ügyvezető igazgatóját, Jonathan Neale-t Alonso balesetével kapcsolatban. „Az FIA fantasztikus volt, minden adatot átadtak nekünk, ami a rendelkezésükre állt. De így sem találtunk semmit."
Neale szerint a telemetrián minden rendben volt, Alonso visszaemlékezései alapján pedig a pilóta is jól volt az ütközés előtt, ezért végképp nem értik, mi lehetett a furcsa baleset oka. „Szegény Fernando annyi vizsgálaton esett át, hogy a végére olyan volt, mint egy tűpárna" – mondta. „Az az igazság, hogy egyikünk sem tudja, mi történt valójában."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!