Miközben Monza továbbra is küzd azért, hogy 2016 után is megtarthassa az Olasz Nagydíjat, néhány napja egy másik pálya, Imola is jelezte, hogy szívesen átvennék a futam megrendezését. Imolában 1980-ban már volt Olasz Nagydíj, majd egészen 2006-ig rendeztek itt versenyeket San Marinó-i Nagydíj néven. A pályát néhány éve felújították, és most készen állnak arra, hogy újra vendégül lássák a Forma-1-et.
Az is felmerült, hogy a két olasz pálya ezentúl évenkénti váltásban rendezné meg az Olasz Nagydíjat, ahogy az 2007 és 2014 között Németországban is működött Hockenheimben és a Nürburgringen. Ezzel a megoldással mindegyik helyszínnek csak kétévente kellene rendezési díjat fizetnie, ami segíthetne a súlyos anyagi problémákkal küzdő monzai pályán.
A pálya ügyeiért felelős Milánói Autóklub elnöke, Ivan Capelli azonban azt mondta, Monza mindenképpen szeretné elkerülni, hogy hasonló megoldásra kerüljön sor. „Minden korábbi tapasztalat azt mutatja, hogy az ilyen helyzet nem tesz jót a Forma-1-nek" – mondta a Motorsport.com-nak Capelli, aki hozzátette, még semmilyen hivatalos ajánlatot nem kaptak Imolától. „Ez nem működött Spanyolországban, Németországban, valamint Japánban sem Szuzukával és Fudzsival."
„Van egy szerződésünk, amelyet szeretnénk meghosszabbítani" – jelentette ki Capelli, aki több személyes találkozón is túl van Bernie Ecclestone-nal, ezek azonban egyelőre nem vezettek eredményre. „Sportemberként azonban azt kell mondanom, hogy ha a két pálya váltakozása jelentené az egyetlen esélyt az Olasz Nagydíj megmentésére, akkor ezt is meg kell fontolnunk."
A monzai pálya főnökei hamarosan egy újabb javaslatot mutatnak be Ecclestone-nak, és remélik, hogy végre sikerül megállapodniuk a hosszabbításról. Capelli abban bízik, hogy Imola ajánlata a kormány figyelmét is felhívta, és rájönnek, hogy a támogatásuk nélkül valóban komoly veszélybe kerülhet az Olasz Nagydíj.
„Reméljük, ez majd felébreszti a politikusokat Rómában, hiszen az lenne a dolguk, hogy támogassák a versenyt" – mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!