Hőség és torlódás volt a Hungaroringen is. Sergio Perez, a Force India csapat mexikói versenyzője (balról középen) áll felborult versenyautója mellett a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság 30. Magyar Nagydíjának első szabadedzésén a mogyoródi versenypáján
Vágólapra másolva!
Az autó jobb hátsó részén az alsó lengőkar sérülése okozta Sergio Pérez pénteki balesetét, ezért a csapat megerősíti a felfüggesztés szerkezetét. A Force India ügyvezetője szerint a kerékvetők barázdáitól rogyott meg a futómű.
A Force India pénteken nem küldte pályára versenyzőit Sergio Pérez balesete után, melyet a hátsó futómű jobb oldali részének sérülése okozott. A csapat hosszasan vizsgálta, hogy pontosan mitől vált irányíthatatlanná a mexikói autója, és úgy érzik, megtalálták a probléma forrását.
"Az a gyanúnk, hogy a kerékvetők barázdái káros rezgést okoztak" - jelentette ki Ottmar Szafnauer, az istálló ügyvezetője a Fox Sportsnak.
"A jelek szerint az alsó lengőkar elhajlott. Ha igazunk van, szilárdabbá kell tennünk.
"Ennek érdekében szénszálas anyaggal burkoljuk be, amihez helyben megvannak a szükséges eszközeink. Ugyanezt megtesszük a központban is, és végrehajtunk néhány tesztet." A szóban forgó elemet egyébként a szezon eleje óta használták, vagyis többezer kilométert teljesített.
A csapat a jelek szerint kielégítő megoldást talált, mert a szombat délelőtti edzésen Pérez és Nico Hülkenberg is azonnal pályára hajtott a zöld jelzésre. A kerékvetőket azonban csak fokozott óvatossággal vehetik majd igénybe. "Jobban oda kell figyelnünk, hogy mennyire használjuk őket" - mondta Szafnauer.
Elismerte, "nem ideális", hogy pénteken a lehetséges három órából kettőt elvesztettek a műszaki hiba miatt. "A második edzésre tervezett munkából ma el kell végeznünk valamennyit. Ezzel lépéshátrányba kerülünk" - közölte.
Pérez bizalma nem ingott meg
Pérez először azt hitte, hogy a poros műfű okozta a megpördülését, ami felborulással végződött, de a videofelvételek megtekintése után ő is látta, hogy a megroggyanó futómű volt a ludas. Ettől függetlenül továbbra is megbízik a szakemberek döntésében. "Dolgozunk a megoldáson, száz százalékig megbízok a csapatban. Ha úgy döntenek, hogy pályára hajtunk, készen állok" - nyilatkozta.
Autójának fara már a 11-es kanyar előtt is majdnem kitört, de Pérez elmondása szerint azt a gumik okozták, akkor még nem tört el a felfüggesztés.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!