Kritikával illette a Lotust versenyzőjük, Romain Grosjean, mivel rendszeresen kénytelen kihagyni a nagydíjhétvégék első szabadedzéseit az anyagi támogatással érkező Jolyon Palmer szerepeltetése miatt. Grosjean szerint „elég sokat” számít, ha nem tudja időben kipróbálni az új aerodinamikai fejlesztéseket, és a kevesebb autóban töltött idő a beállítások megtalálását is megnehezíti, Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke szerint azonban nem szenved tőle jelentős hátrányt.
„Nem hinném. Egy olyan szintű versenyző esetében, mint Romain, a büszkesége hamarabb szenved csorbát a teljesítményénél. Elég csak megnézni az etapjait a második szabadedzéseken. Ez egyfajta pszichológiai játszma, hogy kimegy az edzés elején, és rögtön gyorsabb Pastor (Maldonadónál). Romain nyilván bosszús, hogy néhány pénteken félre kell állnia” – ismerte el.
Grosjean korábban javasolta, hogy néha Maldonado is adja át a helyét Palmernek, a venezuelai pilóta szerződésében viszont rögzítették, hogy minden edzésen és futamon részt kell vennie, és a csapatnál a szintén komoly szponzori pénzeket hozó versenyző státuszát nem akarják megingatni. Permane elismerte, hogy a Lotus megítélésének nem tesz jót egy de facto fizetős tesztpilóta alkalmazása, de Palmer munkájáról elismerően nyilatkozott.
„Gyanítom, hogy a frusztráció egyik oka, hogy ez milyen képet közvetít, emiatt egyikünk sem boldog. Sokkal inkább lennénk egy szuperül finanszírozott csapat, de így sem olyan rossz. Jolyon remek visszajelzéseket ad nekünk a teszteken, nagyon jól teljesít, és örömmel végzi a munkáját. Szívesen fogadtuk a csapatban.”
Palmer egyike a mindössze három szerencsés tesztpilótának, akik az idény első kilenc futama során lehetőséget kaptak, hogya versenyhétvégéken is autóba üljenek. A Williamsnél Susie Wolff fúrta ki eddig Valtteri Bottast, a Sauber pedig a Ferrari tehetségét, Raffaele Marciellót foglalkoztatja alkalomszerűen a versenyzői helyett. Palmer nem köntörfalazott, egyértelművé tette, hogy mi a célja a szerepvállalással.
„Nem akarok jövőre is tesztpilóta lenni, a célom még mindig az, hogy a Lotus versenyzője legyek. Az idén is azért vagyok itt, hogy (később) rajthoz állhassak” – jelentette ki a Sky Sportsnak. „Azt mondták nekem, hogy jövőre lehetőségem nyílhat rá, úgyhogy próbálom a legjobbat nyújtani, és megmutatni a csapatnak, hogy miért kellene engem választaniuk.”
A GP2 tavalyi bajnoka Permane-hez hasonlóan kiemelte, hogy a szabadedzéseken kifejezetten a csapat számára végez munkát, és az autóban töltött ideje során a Lotus érdekeit nem rendeli alá saját fejlődésének. Kijelentette: mindent megtesz az istálló ütőképessége érdekében, és előnyösnek is tartotta, hogy nem csak a két állandó versenyző vezeti az autókat.
„Romain bármit kér tőlem, azt megteszem az első szabadedzés során, és minden, amit kipróbálok, a hétvégi fejlődést segíti elő. A célom, hogy a második szabadedzés előtt a csapat ne kerüljön hátrányba azáltal, hogy én ülök az autóban, és néha még jól is jön, hogy egy másik pilóta véleménye is megjelenik az autóról.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!