A jelenleg a Ferrari által őrzött 2. helyet vette célba a Williams, jelentette ki Rob Smedley, a grove-i istálló vezető versenymérnöke, ennek érdekében az autó minden részét folyamatosan fejlesztik. A Williams hátránya 60 pont az olaszokhoz képest, az elmúlt három futamon viszont 17-et le tudtak faragni - igaz, ebből 13-at Ausztriában, ahol Kimi Räikkönen kiesett, és Sebastian Vettel is lemaradt a dobogóról.
„Tisztában vagyunk vele, hogy a lassú kanyarokban le vagyunk maradva, de eléggé felnőttel vagyunk ahhoz, hogy ezt el is ismerjük” – jelentette ki Smedley. „Mindenféle megoldást kipróbálunk, hogy segítsünk ezen. Próbálunk okos, innovatív ötletekkel előállni, hogy nagy sebességnél is egyre jobbak legyünk, de közben felpörgetjük a kis sebességhez való újításaink fejlesztését” – magyarázta.
A Williams a lassú monacói pályán teljesen versenyképtelennek bizonyult, és jelentősen visszaesett a teljesítményük esőben is, ennek ellenére Smedley szerint nem koncentrálhatnak csak az autójuk gyenge pontjaira. „Egyáltalán nem vehetjük le a szemünket azokról a területekről, ahol jók vagyunk. Nem engedhetünk ki. Javítanunk kell a gyenge pontjainkon, de az erősségeinken is.”
A Ferrarival hírbe hozott Valtteri Bottas elmondta, „nagyon elégedett” azzal, hogy a Williams csökkenteni tudta hátrányát a maranellói istállóhoz képest, és Silverstone-ban már az időmérőn is simán legyőzték az ellenfelüket. „A Mercedeshez viszonyított hátrányunk a várakozásoknak megfelelő. Tudtuk, hogy gyorsak lesznek, ezzel nem is leptek meg. Ilyen a versenyzés, de nem adjuk fel, mert soha nem tudhatjuk, mi fog történni. Jókor kell jó helyen lennünk, hogy kihasználhassuk a hibáikat.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!