Amennyiben a Renault felvásárolja a Lotust, történelmi jelentőségű istállóvá minősíthetik a gyári csapatot, ezáltal megemelt bevételhez juthat a francia autógyártó F1-es szervezete, mondta Bernie Ecclestone, az F1 ügyvezetője az Autosportnak. Ezt a státuszt jelenleg a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a McLaren és a Williams élvezheti. A FOM a jogdíjak 65%-át osztja szét a csapatok között, az öt történelmi istálló 15%-ot kap - ebbe a körbe csatlakozhat be a Renault is.
„Amennyiben felvásárolják a Lotust, és pont úgy tesznek, ahogy a Mercedes vagy a Red Bull, akkor biztosan bekerülhetnének” – mondta Ecclestone. „Beszéltek már arról, hogy talán átveszik a Lotust, úgyhogy az irány adott számukra, és mi nagyon örülnénk, ha tényleg beszállnának” – tette hozzá, de azt tagadta, hogy ehhez a jelenlegi történelmi istállók beleegyezésére is szükség lenne. „Ha (a Renault) egy lapra kerül a többiekkel, nem hiszem, hogy bárkit is meg kellene kérdeznünk erről. Szerintem egyszerűen megoldanánk.”
A Renault 1977 óta mindössze öt szezont hagyott ki a Forma-1-ben, tehát mindenképpen a sportág meghatározó gyártójának számít. Jelenleg viszont csak a Red Bull és a Toro Rosso motorszállítójaként van jelen, így a bevételekből nem részesül, ráadásul az ügyfeleik hevesen kritizálják is őket a megbízhatatlan és gyenge erőforrások miatt. A francia gyár nem igazán akar sokkal többet költeni F1-es részvételére, de ha Ecclestone tényleg busás jutalmat ad nekik, az újabb lépés lehet az önálló csapat vállalása felé.
A Motorsport.com úgy értesült, hogy még a Renault teljes kivonulása sem került le a napirendről, de közben előrehaladott tárgyalások zajlanak a Lotus felvásárlásáról, amelyről Carlos Ghosn, a Renault-Nissan első embere az augusztusi szünet során dönthet. Ennek részeként a franciák a Hungaroringen tárgyalnak majd a FOM-mal, és szponzori csomagot is összeállítanak, amelyben Pastor Maldonado, illetve Sergio Pérez tehetős támogatóinak is szerep juthat.
„A folyamatosan zajló helyzetértékelésünk egy részét az jelenti, hogy biztosan elegendő anyagi erőforrásokkal rendelkezzünk ahhoz, hogy megfeleljünk a legmagasabb szinten való szereplés érdekében támasztott elvárásoknak” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője az Autosportnak. „Egyáltalán nem szándékozunk a futottak még kategóriában szerepelni, ahogy most tesszük, nem akarjuk csak a helyet foglalni a rajtrácson” – közölte.
„A sportban ápolt örökségünk ismeretében a Renault Forma-1-es projektjének az élvonalban kell lennie. A részvételünk - nemcsak motorszállítóként, hanem csapatként való - anyagi elismerése nyilvánvaló segítség. Bár a pénz kulcsfontosságú szempont az F1-ben, mindig vannak további nehézségek is, amelyeket kezelni kell, de anyagi forrásokra természetesen szükség van, úgyhogy az ilyen kijelentések Bernie-től hasznosak” – mondta a francia menedzser.
A Motorsport.com szerint felmerült, hogy a Red Bull jelenlegi főszponzora, az Infiniti logója a gyári istálló alapvetően fekete-sárga megjelenésű autóira kerüljön, és az is kérdéses, hogy egy esetleges gyári csapat indítása hogyan befolyásolná a Red Bull és a Toro Rosso erőforrás-ellátását. A Red Bull szerint érvényes szerződésük van 2016 végéig, az olaszok csapatfőnöke viszont inkább kivár, és csak azután foglalkozik a motorok kérdésével, hogy tisztázódnak a Renault tervei.
„Nem tudom, hogy a Renault hogyan határozott a jövőjét illetően” – ismerte el Franz Tost az Omnicorsénak. „Három-négy hónappal ezelőtt eljöttek a gyárunkba, Faenzába, aztán Bicesterbe is ellátogattak, hogy megnézzék az ottani létesítményeinket. Tárgyalások zajlottak, de aztán kezdtem úgy érezni, hogy nem igazán érdeklődtek a Toro Rosso megvásárlása iránt” – magyarázta Tost, aki szerint „néhány hónapot” kell még várni, hogy kiderüljenek a Renault tervei.
„Amint meghozták a döntésüket, látni fogjuk, hogy kell-e más gyártókkal tárgyalnunk, vagy sem. A Ferrarival néhány évvel ezelőtt sikeresen együttműködtünk, de jelenleg semmi sem dőlt el” – közölte az osztrák menedzser, aki azt is elárulta, hogy Spában még nem, csak a szezon későbbi szakaszában számít a Renault erőforrások teljesítményének érezhető javulására.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!