Újabb kettős győzelmet aratott a Mercedes a Brit Nagydíjon, de ezúttal rögös út vezetett a sikerükhöz, miután a két Williams szinte állva hagyta Lewis Hamilton és Nico Rosberg autóját a rajtnál. Hamilton az első kerékcserékig beszorult Felipe Massa és Valtteri Bottas mögé, és csak ekkor tudta átvenni a vezetést, amit meg is őrzött a célig a „mostanában futott legkalandosabb” versenyén.
„Azt hiszem, alábecsültük, hogy mennyire gyenge a tapadás. A felvezető körben is kipörögtek a kerekeim, úgyhogy letekertük a nyomatékot, de a következő körre a tapadás gyakra javul. Ez elég furcsa, most viszont romlott. Soha nem tudhatjuk előre, hogy mi fog történni” – magyarázta a győztes a Sky Sportson, de kijelentette, felvillanyozta, hogy a Williamseknek köszönhetően kiélezett verseny alakult ki az ellenfelekkel.
A Mercedes ezúttal tökéletesen valósította meg a stratégiáját. Az első kiállás előtt ráijesztettek a Williamsre azzal, hogy elkezdtek készülődni egy kerékcserére, és bár ez nem jött be, Hamilton végül egy körrel korábban jött ki Massánál, így simán elé tudott vágni, és kényelmes előnyt autózott ki magának az eső érkezéséig. A nedves pályán Rosberg is túljutott a Williamseken, és megközelítette a britet, de Hamilton a lehető legjobbkor váltott intermediate abroncsokra, így maradt az élen.
„Az esőben próbáltam olyan sokáig kint maradni, amennyire csak lehetett, de egyre több esőcseppet láttam. Vezetés közben mindenhol úgy tűnik, hogy esik, de néhol jobb, néhol rosszabb a pálya. Az viszont ijesztő, amikor elkezd felúszni az autó a vízre. Tökéletes pillanatban jöttem be” – mondta a győztes. „Amikor visszatértem a pályára, az járt a fejemben, ’remélem, most már tényleg esni fog’” – ismerte el.
Ez valóban kulcsfontosságúnak bizonyult, hiszen Rosberg a futam után elárulta, hogy éppen Hamilton támadására készült, amikor megérkezett az eső. „Már vártam a csatát, de aztán ő úgy döntött, kiáll kereket cserélni. Elég biztos voltam abban, hogy rosszul tette, és örültem, hogy én kint maradtam a pályán. Kezdtem azt hinni, hogy ez az én versenyem lesz, de hirtelen jobban elkezdett esni, úgyhogy így jártam” – összegzett a két évvel ezelőtti futam győztese.
Rosberg nevetve ismerte el, hogy „egyszerűen nagyon rosszul” rajtoltak, és némi önkritikát is gyakorolt a szombati nyilatkozatai miatt. „Eszembe jutott, hogy egy nappal ezelőtt még azt mondtam, nem lesz ellenfelünk, aztán jóformán az egész versenyre beragadtunk a két Williams mögé. Remélem, nem csináltam túl nagy bolondot magamból. Szép munkát végeztek, és örültem, hogy megjött az eső, mert különben igencsak nehéz lett volna megelőznöm őket.”
A Mercedest élesen kritizálták a Monacói Nagydíj után, ahol egy hibás stratégiai döntés Hamilton győzelmébe került, Toto Wolff viszont most azt mondta, hogy „abszolút helyes, de közel sem magától értetődő” lépést tettek, amikor Hamiltont a bokszba hívták, Rosberg viszont a pályán maradt az erősödő esőben. „Az egyik autó továbbküldése, kettejük stratégiájának szétválasztása volt a helyes döntés. Utóbb kiderült, hogy ez Nicónak időveszteséget okozott, a csapat szempontjából viszont helyes volt” – vélte.
A futam során úgy tűnt, hogy a Williams versenyzői a Mercedesek malmára hajtják a vizet azzal, hogy Massa nem engedi el Bottast, de Wolff rámutatott, hogy nem mindig egyszerű az élen álló csapat dolga a taktika meghatározásakor. „A Williams olyan helyzetben volt, mint mi két-három évvel ezelőtt" - mondta. "Szinte meglepődtek azon, hogy vezetik a versenyt, és nem akarták elveszteni az első két helyet. Kicsit több bátorsággal jobb eredményt érhettek volna el, de ezt kívülről nehéz megítélni.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!