A riválisoknak továbbra is fejtörést okoz, hogy a Mercedes miért ennyivel gyorsabb náluk, és miért nem sikerült senkinek jelentősen közelebb kerülnie hozzájuk az új szabályrendszer második évében sem, amikor pedig rendszerint már csökkenni szoktak a különbségek. Az régóta egyértelmű, hogy a fölényüket nem lehet kizárólag a motornak tulajdonítani, hiszen már az aerodinamikára nagyobb hangsúlyt fektető pályarészeken is ők a legerősebbek. Az ilyenek korábban a Red Bullhoz passzoltak igazán.
Az Auto Motor und Sport rámutat, hogy a Mercedes átlagos előnye az idei időmérőkön a két szélsőséges példát, Melbourne-t és Szepangot leszámítva 0,68 másodperc volt a legközelebbi üldözőjével szemben, ami még több is a tavalyinál. A versenyeken valamelyest kisebb, mint egy évvel ezelőtt volt, de átlagosan még mindig 18,4 másodperces előnnyel nyertek.
Vajon miért? A német lap szerint a Force India Silverstone-ban kiszúrt egy érdekes részletet, amely elvezethet a megoldáshoz. A GPS-adatokból ugyanis kiderült, hogy az időmérőn
a Mercedesek főleg a pálya végén voltak sokkal gyorsabbak a többieknél.
„Az utolsó kanyarban kivégeztek mindannyiunkat" – árulta el Andy Green, a Force India technikai igazgatója. „Úgy tűnik, a Mercedes a kör második felére is képes olyan jól életben tartani a gumikat, hogy azok még az utolsó kanyarokban is rendesen tapadnak. Addigra az összes többi autón túlmelegszenek."
Az Auto Motor und Sport azt állítja, ennek egy különleges futómű lehet az oka. Habár a több istálló által használt első-hátsó interlink felfüggesztést, becenevén a FRIC-et tavaly betiltották, a jelek szerint a Mercedes valahogy továbbra is képes hosszanti irányban nagyon meredekre állítani az autóját, tehát elöl sokkal kisebb a hasmagassága, mint hátul. Ez aerodinamikailag előnyös, mert az első vezetőszárny közelebb lehet az aszfalthoz, de nem világos, hogy a Mercedes hogyan tud így is nagy rugóutat és lágy futóműbeállítást használni elöl.
Az első futómű szokatlanul sokat mozog, ami segít nekik a rázóköveken
– mondta Green. „Az autójuk eleje ennek ellenére nagyon le van ültetve. Pedig ezt a két dolgot nehéz összeegyeztetni."
A gyanú szerint a Mercedes futóműve a gyors kanyarok előtt feszesebbre állítja magát,
de nyilván a szabályok adta keretek között, tehát passzív módon, és az első/hátsó felfüggesztések hidraulikus összeköttetése nélkül.
Ez persze csupán az egyik ok, amiért gyorsabbak a többieknél; más téren is van előnyük, például abban, hogy a versenyen tovább képesek nagy teljesítményen járatni a motorjukat, mint a konkurencia, jóllehet, a Ferrari hajtáslánca már hasonlóan erős, mint az övék.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!