A 2015-ös szezon félidején túl, az első tíz versenyt követően viszonylag nagyok a csapatok közötti különbségek a konstruktőri tabellán: a Ferrari 147 ponttal van a Mercedes, a Williams 85 ponttal a Ferrari, a Red Bull 55 ponttal a Williams, és a Force India szintén 55 ponttal a Red Bull mögött. Ennek ellenére még egyik sem tett le róla, hogy legyőzze az előtte állót.
Igaz, abban Sebastian Vettel sem reménykedik, hogy a Ferrari megelőzheti a Mercedest az összetettben, de az egyéni vb-cím megszerzéséről még nem mondott le. „Egy második győzelem, számtalan dobogós hely és a télen elvégzett átszervezés után
a tervezettnél is jobban haladunk a céljaink felé
– jelentette ki a Sport Bildnek. „Meg akarjuk ismételni a régi varázslatot. Ez ambiciózus terv, ám a csapatban óriási potenciált látok."
Vettel elismerte, hogy
csak 2016-ban nyílhat komolyabb esélye a vb-címért harcolni,
de a Mercedesről hozzátette: „Természetesen mindent megteszünk azért, hogy mihamarabb elkapjuk őket. Tudjuk, hogy ez nem könnyű feladat, hiszen erős motorjuk, gyors autójuk és jó versenyzőik vannak. Mégis egyre közelebb kerülünk hozzájuk, és előbb-utóbb a javunkra fordítjuk majd a helyzetet."
1. | Mercedes | 18 |
2. | Ferrari | 8 |
3. | Williams | 2 |
4. | Red Bull | 2 |
A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint azonban nem eszik ilyen forrón a kását: bár a Magyar Nagydíjat Vettel nyerte meg, emlékeztetett rá, hogy egy versennyel előtte, Silverstone-ban a Ferrari gyengébbnek tűnt náluk.
„Vajon legyőzhetjük a Ferrarit? Van okunk reménykedni" – mondta Symonds az Autosprintnek.
Úgy gondolom, a Ferrari és a Williams teljesítménye jelenleg nagyon hasonló.
"Pályáról-pályára ingadozik kissé a különbség, de mindenkit biztosíthatok róla, hogy a szezon második felében nem leszünk elégedettek a 3. hellyel. A célunk továbbra is az, hogy a 2. helyen, a Ferrari előtt fejezzük be a világbajnokságot."
Habár a Magyar Nagydíj után, amelyen az idén először egyik versenyzőjük sem jutott fel a dobogóra, a Mercedest irányító Toto Wolff úgy vélte, pánikra nincs ok, Niki Lauda figyelmeztetett rá, hogy résen kell lenniük. „Jókor fújt ébresztőt" – nyilatkozta a hungaroringi vereségről. „Most nyugodtan átgondolhatjuk a történteket, hogy többször ne kövessük el ugyanazokat az apró hibákat."
1. | Mercedes | 488 |
2. | Ferrari | 125 |
3. | Williams | 20 |
Miután fölényesen elhódította a pole pozíciót, a címvédő Lewis Hamilton különösen kaotikusan versenyzett, de Lauda nem ért egyet azokkal, akik szerint néhány másik társához hasonlóan őt is a Jules Bianchi emlékére a rajt előtt tartott gyászszünet billenthette ki a ritmusból.
„Vettel is ott volt a megemlékezésen, mégis csodálatosan vezetett" – mutatott rá Lauda. „Nem hiszem, hogy befolyásolta a versenyzőket, de természetesen nem látok bele a lelkükbe. Lewis elnézést kért a csapattól, amit mi tiszteletben is tartunk."
Közben a Force Indiánál is úgy látják, annak ellenére van esélyük megelőzni a Red Bullt a tabellán, hogy a Milton Keynes-i istálló Magyarországon az idén először feljutott a dobogóra – ráadásul egyszerre mindkét pilótájával –, aminek köszönhetően 24-ről 55 pontra növelte az előnyét. A Force India viszont nullázott, mert Nico Hülkenberg autójáról leszakadt az első szárny, Sergio Pérezt pedig egy fékhiba vonta ki a forgalomból.
„Még mindig kilenc forduló van hátra, és a most következő pályák némelyike nagyon fog feküdni nekünk, a Red Bullnak viszont kevésbé. Nekik a Hungaroring kedvezett a legjobban" – nyilatkozta az Autosportnak Bob Fernley helyettes csapatfőnök.
Szerintem most mi leszünk az erősebbek, legalábbis Spában, Monzában és Silverstone-ban.
Azt Fernley sem tagadta, hogy a Red Bullt a magyarországi szárnyalása után nehezebb lesz befogniuk, de úgy vélte,
a Force India B-specifikációjú autójának potenciálja Silverstone-ban egyértelművé vált.
„Arról mindenképpen gondoskodnunk kell, hogy legalább az 5. helyet bebiztosítsuk" – figyelmeztetett arra utalva, hogy a Lotus csupán 4 ponttal van mögöttük. „Ez a minimum, ami elvárható, de a 4. helyről sem szabad levennünk a szemünket."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!