A Renault a Mercedesnél és a Ferrarinál gyengébben kezdte az új turbókorszakot, és 2015-ben sem tudtak közelebb kerülni az ellenfeleikhez. A teljesítmény és a megbízhatóság terén is komoly hiányosságaik vannak, és ezzel magukra haragították az első számú partnercsapatukat, a Red Bullt is. A két fél viszonya annyira elmérgesedett, hogy a jelek szerint a 2016-os idény után véget érhet az együttműködésük.
A Red Bull fiókcsapata, a szintén Renault motorokat használó sem örül a franciák küszködésének, de a technikai igazgató James Key szerint jövőre sokkal jobb formában térhetnek vissza.
Key úgy véli, a Renault is képes lehet hasonló teljesítményjavulásra, mint amit a Ferraritól láthattunk az idei évben.
„Nagyon őszinte emberek, és elismerik, hogy még sok munka vár rájuk. Nagyon keményen dolgoznak a megoldáson, és szerintem sikerülhet nekik" – nyilatkozta a Renault-ról az Autosportnak. „Elég nagy a lemaradásuk, de a Ferrari is óriásit lépett előre, és úgy gondolom, a Renault is képes erre."
Key szerint a Renault számos világbajnoki címe is bizonyítja, hogy a siker „a vérükben van", ráadásul biztató jeleket is lát. „Sokkal magabiztosabb a légkör, mint tavaly ilyenkor" – jelentette ki. „Tavaly az embereket megdöbbentette, mennyi munka vár még rájuk, az idei év elején pedig megbízhatósági problémák vetették vissza őket. A következő idényben viszont hasznukra válhat, hogy néhány ember tökéletes időzítéssel a háttérbe vonult, és új arcokat is látunk náluk.
Tudják, hogy most muszáj jó munkát végezniük, ezért nem akarják, hogy bármi elvonja a figyelmüket."
A technikai igazgató úgy véli, türelmesnek kell lenniük a Renault-val, de a Red Bull dühét is megérti. „Ezek a srácok ahhoz szoktak hozzá, hogy bajnokságokat nyernek. Ehhez megvannak a szükséges eszközeik és forrásaik is" – magyarázta. „A bajnokságban az a két csapat áll az első és második helyen, amelyek maguk építik a motorjukat, ezért megértem, hogy bosszankodnak."
A Renault motorját a Toro Rosso versenyzői is gyakran kritizálták, Max Verstappen egy kiesés után „rémálomnak" nevezte a kialakult helyzetet. A holland pilóta ennek ellenére elégedett az eddigi szezonjával, és egyáltalán nem bánta meg, hogy 17 évesen elfogadta a Toro Rosso ajánlatát. Egyesek szerint jót tett volna neki, ha nem rögtön a Forma-3-ból kerül az F1-be, hanem a GP2-ben is eltölt egy idényt, de ő másképp gondolja.
„Az egész karrierem során elég nagy lépésekben haladtam előre, még a gokartban is" – mondta az Autosportnak. „Ami a tempómat illeti,
nem volt szükségem a GP2-ben, vagy máshol eltöltött évekre. Csak némi tapasztalat hiányzik."
Verstappen az eddigi tíz időmérőn hatszor kikapott csapattársától, Carlos Sainztól, de szerinte ez nem jelenti azt, hogy gond lenne az egykörös tempójával. „Az időmérőkön a különböző körülmények között szerzett tapasztalatom hiányzik, hiszen én nem vezetettem annyiszor ezeken a pályákon, mint a többiek"- mondta. „Ez néha megnehezíti a dolgomat, ha Carlosszal vagy a többi versenyzőkkel hasonlítanak össze. De sokat tanultam idén, folyamatosan javulok, szerintem még sokat ki tudok hozni magamból."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!